Sklad svirke: Matija Dedić i Jazz orkestar HRT-a

Iako je najnovija suradnja našeg najistaknutijeg glazbenika domaćeg jazza Matije Dedića i Jazz orkestra HRT-a ostvarena nakon dulje stanke, prijašnji zajednički nastupi i međusobno poznavanje pokazali su se kao sjajan temelj za uigranu i nadahnutu svirku u srijedu 9. studenoga u Studiju Zvonimir Bajsić.

Zahvaljujući trećem koncertu u sklopu redovite sezone Jazz orkestra HRT-a, publika u Studiju Bajsić i slušatelji u izravnom prijenosu na Trećem programu HRT-a, mogli su čuti Matiju Dedića kao solista za klavirom i kao skladatelja, budući da je program uključivao njegove skladbe uz nekoliko jazz standarda. Osim klasika 'Round Midnight Theloniousa Monka u Dedićevoj solo interpretaciji i Prelude to a Kiss Dukea Ellingtona u izvedbi trija (M. Dedić, klavir, Saša Borovec, kontrabas i Marko Lazarić, bubnjevi) sve ostale skladbe predstavljene su u aranžmanu Silvija Glojnarića, dugogodišnjeg vođe Jazz orkestra HRT-a i prethodnika današnjeg dirigenta Saše Nestorovića.

Mekoća i suptilnost aranžmana provlačila se kroz cijeli program bilo da je riječ o bossa nova standardu Estate Brune Martina, hitu It's All Right With Me Colea Portera sa solom Elvisa Penave na gitari, ili Lush Life Billya Strayhorna koji je unatoč suzdržanosti pružio pregršt prostora za soliranje Davoru Križiću na krilnici i Saši Nestoroviću na tenor saksofonu. Čini se kao da su aranžmani Silvija Glojnarića pratili profinjeni klavirski izraz Matije Dedića, držeći ga uvijek na površini, kao boju, melodiju ili pak dio ritamske sekcije unutar banda, ali i uz povremena sola.

Ne začuđuje dakako da je veći solistički prostor Dedićevo majstorstvo na klaviru imalo u vlastitim mu skladbama. Izbor je dao svojevrsni presjek kroz njegovo skladateljstvo u rasponu od uvodne jazz-rockom natopljene Slawenskaye i funk beatom zaodjenute Cheekee Cheeks s ovogodišnjeg, u SAD-u ostvarenog izdanja MD in NYC preko skladbi Popey Wopey i Family s albuma Mr. K. K. iz 2000. do također ranije nastale Last Exit.

I inače česti suradnici Matije Dedića, saksofonist Miro Kadoić, trubač Miro Križić i ponovno Saša Nestorović na saksofonu, te Saša Borovec na kontrabasu pokazali su se kao dobro uigran tim stvorivši kao solisti uzbudljive i nadahnute interpretacije Dedićeva rukopisa. Nije stoga izostao ni dodatak – ponovno It's All Right With Me, ovaj put s Matijom Dedićem kao nositeljem teme.