Spiralne kronike Z. Ščekića

Prvi koncert u ovoj godini u ciklusu Jazz orkestra HRT-a pod vodstvom Saše Nestorovića u srijedu 18. siječnja, prikazao je posjetiteljima Studija Zvonimr Bajsić na HRT-u jedinstveni skladateljski pristup jazzu i drugim stilovima Zorana Ščekića.

Jazz gitarist, skladatelj i aranžer, školovan u Grazu i Finskoj, koji se nakon djelovanja u inozemstvu, 2002. godine vratio u Hrvatsku, predstavio je projekt naslovljen Spiralne kronike – koncert za jazz orkestar. Koncipiran u dva dijela s naslovima Blues, Swing, Bop, Cool & Ethno te Fusion, Free & Beyond koji neposredno ukazuju i na glazbeni materijal, koncert donosi ukupno jedanaest stavaka, ili čak zasebnih skladbi u kojima autor prikazuje cijelu galeriju jazz i srodnih stilova, i dalje. Počevši od Bluesa in F, preko naslova Bright and Strong in Motion, Line in Bb, Tomcat i Little Piece For Big Band rezerviranima za konvencionalniji i tradicionalniji pristup skladanju za big band formaciju, Zoran Ščekić u drugome dijelu odlazi dalje, eksperimentirajući sa instrumentalnim sekcijama, artikulacijom pojedinih instrumenata i samim doživljajem zvuka, ali uvijek ostavljajući zvuk big banda kao prioritet.

Raspon je to mogućnosti u kojima su se članovi Jazz orkestra HRT-a ogledali kao redom vrsni glazbenici, udomaćeni u standardnim stilovima i motivirani novim idejama Zorana Ščekića. Fusion i free jazz stavci – When Stalker Becomes a Walker, Old Ringelspiel, One, Chamber & Combo te Trio zahtjevnih i kompleksnih progresija dali su prostora i za oslobađanje kreativne solističke energije Davora Križića na trubi i Mirona Hausera na trombonu.

Imajući na umu da Zoran Ščekić među ostalim nastupa na Muzičkom biennalu Zagreb, da je 2009. na Međunarodnom simpoziju o mikrotonalitetnosti u Beču i Helsinkiju Zoran Ščekić predstavio glazbeno-geometrijski sustav kojim je riješio antički problem očuvanja prirodnih intervala i prezentirao prototip mikrotonalitetne klavijature, te da mu je jedan od fokusa matematika, razumljiva je njegova usporedba koncepcije Spiralnih kronika s tijelom koje se spiralnom putanjom kreće prema gore ili dolje vrteći se ili u krug ili se krećući lijevo-desno, ovisno o točki gledišta, odnosno slušanja. Zaključni stavak Evening And Morning Bells doista donosi zatvaranje kruga, tradicionalnošću podsjećajući na početak, ali i efektno kontrastirajući prethodnoj građi.

Jazz orkestar HRT-a i Saša Nestorović za dodatak su odsvirali Istarski ples u aranžmanu Zorana Ščekića s CD-a tradicijskih hrvatskih napjeva u obradama za jazz orkestar najavivši time promociju CD-a U sredi našeg sela na sljedećem koncertu u Studiju Bajsić, 15. veljače.