Jazz orkestar HRT-a i David Gazarov

HRVATSKA RADIOTELEVIZIJA
GLAZBENA PROIZVODNJA HRT-a
I HRVATSKI RADIO


U srijedu 18. travnja 2012. Studio Zvonimir Bajsić na Hrvatskoj radioteleviziji bio je poprištem izuzetna glazbena događaja – autorskog koncerta pijanista, skladatelja i aranžera Davida Gazarova, uz Jazz orkestar HRT-a pod vodstvom Saše Nestorovića.

Rođen u Bakuu, školovan na tamošnjem konzervatoriju i u Moskvi, po dolasku u München taj svestrani glazbenik koji u svojemu stvaralaštvu spaja jazz, crossover i klasiku razvio je međunarodnu karijeru prvoklasnog pijanista koji barata nizom žanrova. Svirke s glazbenicima kao što su Bobby Durham, Chuck Israels ili Johnny Griffin, suradnje s orkestrima poput Dresdenske filharmonije i Simfonijskog orkestra Bavarskog radija te nastupi od Semper Opere u Dresdenu, dvorane Berlinske filharmonije i dvorane Čajkovski u Moskvi do jazz festivala u Montreuxu ili Stuttgartu svakako su bili zalog velikim očekivanjima čemu su pripomogli i njegovi, zahvaljujući spletu životnih okolnosti, češći nastupi u Hrvatskoj posljednjih nekoliko godina, poput svojedobnih svirki u B. P. Clubu.

Svestrani glazbenik za svoj je prvi nastup uz Jazz orkestar HRT-a odabrao neke od brojnih tema i skladbi koje ima u svojemu bogatom fondu te ih obradio upravo za tu prigodu, i to, kako sam priznaje, na poticaj vođe Jazz orkestra HRT-a – Saše Nestorovića: Imam jako puno svojih skladbi, tema koje sam od početka zamislio za big band, ali do sada ih nisam aranžirao. Moram zahvaliti Saši Nestoroviću; bila je to njegova ideja koju sam ja odmah objeručke prihvatio. Vodio sam se time da program bude raznolik, da ne bude jednoličan, primjerice da program počne najtradicionalnijim mogućim valcerom i završi modalnim jazzom spojenim s kavkaskim folklorom – bio je to službeni program - preko Bacha, Chopina, itd. Namjerno sam to napravio jednostavno da bi bilo zanimljivo, ali ima i nešto sebično u tome što sam uzeo tako različite kompozicije: htio sam isprobati kako će zvučati u izvedbi biga banda, pa je to na neki način bio i pokus s Jazz orkestrom HRT-a, ali u pozitivnom smislu. Mislim da je dobro ispalo!

Od uvodnog Valcera za Zagreb (Waltz for Zagreb) nastalog u čast Springtime Jazz Fever in Zagreb Town Boška Petrovića, boperski orijentirane Pending, preko intimne skladbe posvećene supruzi – Sibila, i još jedne posvete, jazz pijanistu Montyu Alexanderu, do odavanja počasti Milesu Davisu i cijeloj generaciji jazz glazbenika 20. stoljeća uključujući dakako i Boška Petrovića u Sarabande for Miles, te pravog glazbenog melting pota - Kavkaskog plesa, odabrani program otkrio je dubinu i sveobuhvatnost Gazarovljevih interesa, pa ne začuđuje da se uz jazz i klasiku, Davida Gazarova vezuje i uz crossover.

Utjecaje velikih majstora na Gazarova, primjerice Johanna Sebastiana Bacha, moglo se čuti u obradi Menueta u G-duru u skladbi Moment's of Anna's Life, te Frédérica Chopina u spoju s bossa novom u Sunny Teardrop, ali i Horacea Silvera u aranžmanu standarda Sister Sadie. Niz citata iz klasične glazbene literature čuo se u skladbi Prof. Mario's Joke s gostujućim solistom, našim istaknutim kontrabasistom, među ostalim članom Zagrebačkih solista i profesorom na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, Mariom Iveljom. Još jedan gost koncerta, publici možda poznatiji iz  svijeta klasične glazbe, bio je Dani Bošnjak i to u aranžmanu spomenuta Bachova rukopisa. Velik dio svirke zauzela je i improvizacija Davida Gazarova za klavirom, bilo u kvartetu sa Sašom Borovcem na kontrabasu, Markom Lazarićem na bubnjevima i Sašom Wozdeckim na udaraljkama, bilo u izmjenama virtuoznih i energičnih solističkih pasaža sa solistima banda: Sašom Nestorovićem, Vojkanom Jocićem, Mirom Kadoićem, Arsenom Erešom na saksofonima, Davorom Križićem i Brankom Sterpinom na trubama, Mironom Hauserom na trombonu, i drugima.

Užitak glazbenika na pozornici i posjetitelja u publici potvrdio je i dodatak  - Chopin's Be-Bop Idioms. Ocjena suradnje s Jazz orkestrom HRT-a daje nadu da bi nakon ove prve suradnje moglo biti još zajedničkih koncerata. Mislim da je to izvrstan orkestar. Posebno moram naglasiti rad Saše Nestorovića, ono što s ovim orkestrom napravi za svaki program, pogotovo za programe koje još nisu svirali, kako ih odsviraju bez greški, da sve štima. Naravno da je i u našem slučaju bilo isto tako, zahvaljujući motiviranosti svakog pojedinog glazbenika u orkestru i dakako radu Saše Nestorovića kao voditelja i dirigenta. Mislim da je naš program ispao jako fino i smatram da taj orkestar ima jako veliku perspektivu; sada je jako dobra i može biti i puno bolja.