Simfoničari uz opernu divu Ljudmilu Monastirsku

Subota, 3. studenoga 2012. u 19:30


Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog


Ciklus Lisinski subotom



Ljudmila Monastirska, sopran


Simfonijski orkestar HRT-a


Ivan Repušić, dirigent




Simfonijski orkestar HRT-a drugi put u ovoj sezoni gostovao je u uglednom ciklusu Lisinski subotom. Nakon rumunjske operne zvijezde, sopranistice Elene Moşuc u rujnu, Simfoničari su, pod ravnanjem maestra Ivana Repušića, uveličali nastup još jedne sopranistice svjetske slave – Ljudmile Monastirske.



Ukrajinska operna diva, koju uskoro očekuje prvi nastup u njujorškom Metropolitanu, zadivljuje publiku i kritiku diljem svijeta, od sjajnog debija u ulozi Tatjane u Evgeniju Onjeginu Petra Iljiča Čajkovskog u Ukrajinskoj nacionalnoj operi u rodnom joj Kijevu, preko Tosce u Njemačkoj operi u Berlinu, do prošlogodišnjeg senzacionalnog debija u Covent Gardenu kao Lady Macbeth. Kritičari redovito hvale volumen i punoću njezina glasa nazivajući ga čudesnim, ističući i briljantne kolorature i snažnu scensku pojavu, hvaleći je kao pjevačicu koja „savršeno ispunjava zahtjeve uloge“.



Zahvaljujući ciklusu Lisinski subotom, zadivljujuće performanse njezina glasa kao i muzikalnosti, mogli smo doživjeti i kod nas u Zagrebu, u programu sastavljenom od izbora iz opernih remek-djela Giuseppea Verdija, Petra Iljiča Čajkovskog, Giacoma Puccinija i Amilcarea Ponchiellija. Njezino očaravajuće vladanje zahtjevnim repertoarom u kojem su se našle i legendarne arije Ritorna vincitor iz Verdijeve Aide i Vissi d'arte iz Puccinijeve Tosce, ipak je ostavilo prostora za iskazivanje dvama našim mladim vokalnim umjetnicima: bas-baritonu Marku Mimici i sopranistici Ilijani Korać koji su zajednički stvorili sugestivni uvod u prizor iz Verdijeve Lady Macbeth s arijom Una Macchia è qui tuttora u kojoj je na scenu ponovno stupila Ljudmila Monstirska. Marko Mimica iskazao se i u arijama iz Verdijevih opera Ernani i Attila.



Posebnu dimenziju koncertu dala je dakako pratnja Simfonijskog orkestra HRT-a koji je imao prigode i za samostalno muziciranje, primjerice u Uvertiri operi Nabucco i Polonezi iz opere Evgenij Onjegin, i to pod vodstvom maestra Ivana Repušića koji, dokazavši se na domaćim opernim i koncertnim pozornicama, gradi uspješnu dirigentsku karijeru u inozemstvu, među ostalim kroz angažmane u Državnoj operi u Hannoveru ili Njemačkoj operi u Berlinu.




Više na www.lisinski.hr