"Ultimate ABBA" Jazz orkestra HRT-a u Zagrebu i Čakovcu

Srijeda, 20. veljače 2013. u 20 sati 
Studio Zvonimir Bajsić, HRT

Četvrtak, 21. veljače 2013. u 20 sati


Centar za kulturu Čakovec


Jazz orkestar HRT-a


Saša Nestorović, dirigent
Lasse Lindgren, solist
(Švedska)

Nakon što je 2011. nastupio s vlastitim skladbama u Studiju Bajsić, švedski trubač, skladatelj, aranžer i bandleader Lasse Lindgren vratio se u Zagreb kako bi ponovno podijelio podij s Jazz orkestrom HRT-a.

Ovaj put Studio Bajsić bio je premalen da bi primio sve koji su htjeli čuti kako zvuče hitovi legendarne švedske grupe ABBA u jazz obradama, pa je dio publike ostao na nogama, što je zacijelo bilo i dobrodošlo za potpuni u užitak u razigranoj i poletnoj svirci. Projekt Ultimate ABBA nastao je upravo na inicijativu Lassea Lindgrena koji je angažirao niz vrhunskih švedskih jazz aranžera te sa sobom u Zagreb donio nove partiture hitova svojih sunarodnjaka: Mamma Mia, Gimme Gimme, Money, Money, Money, The Winner Takes It All, Dancing Queen, Waterloo samo su neke od njihovih uspješnica koje su zazvučale u novom ruhu.

Pod ravnanjem Saše Nestorovića, gotovo svi članovi Jazz orkestra HRT-a u tim su aranžmanima dobili raskošne mogućnosti za iskazivanje u raznolikim solističkim istupima i kombinacijama, a vidno inspirirani Lasse Lindgren svoja je sola kreirao izmjenjujući nekoliko instrumenata: trubu, krilnicu, ventil tombon, pa i didgeridoo.

Švedski glazbenik koji u svojoj karijeri bilježi suradnje sa sastavnima kao što su Danmarksradios Big Band, Jazz Baltica Ensamble i Stockholm Jazz Orchestra, te glazbenicima među kojima su Django Bates, Bob Brookmeyer, Deborah Brown, Ray Charles, Joe Henderson, Maria Schneider, Clark Terry i dr., o ovome je projektu ispričao:

„Zašto bismo trebali izvoditi glazbu megapopularne švedske grupe ABBA u instrumentalnim verzijama sa snažnim zvukom big banda? Jazz glazbenici su se oduvijek koristili poznatim tradicionalnim napjevima, pop-pjesmama ili poznatim filmskim temama, mijenjali ih i prilagođavali svojem načinu izvođenja kako bi izrazili vlastito viđenje, pa zašto onda ne i ABBU? Što se mene tiče, ideju sam dobio od dragog prijatelja i menadžera Ernieja Garsidea, legendarnog promotora i producenta. Velikog trubača Maynarda Fergusona učinio je svjetski poznatom zvijezdom tako što je snimio i izvodio instrumentalne verzije pjesama Beatlesa i Eltona Johna u kasnim šezdesetim godinama prošloga stoljeća. To je postiglo sjajan uspjeh i imalo velik utjecaj na još jedan uzlet popularnosti big band glazbe. Ernie mi je rekao: 'Moraš snimiti glazbu ABBE jer je ona popularna diljem svijeta već trideset godina. Tako će zasigurno biti još sljedećih trideset. To će biti odlično, kao kad sam radio s Maynardom Fergusonom, a na kraju krajeva, ti si Šveđanin.' Bio sam izuzetno sretan jer sam ostvario uspješnu suradnju s odličnim Jazz orkestrom HRT-a, a i oni su htjeli realizirati taj projekt. Uložio sam mnogo truda i energije da učinim glazbu jednako uzbudljivom ljubiteljima ABBE, „fanovima“ big band zvuka, strogim jazz kritičarima i, naravno, nama glazbenicima koji je izvodimo. Glazbu sam nastojao interpretirati tako da se osjećam istinski opušteno i zadovoljno zbog toga što to radim. U tom pogledu imao sam otvorene ruke (zahvaljujem Jazz orkestru HRT-a!) te sam angažirao sjajne aranžere za koje znam da će fantastično odraditi posao jer točno znaju što želim, a ujedno su moji dobri prijatelji. Zaista sam sretan i ponosan što vam mogu predstaviti taj program!“

Dan nakon zagrebačke premijere, Jazz orkestar HRT-a i Lasse Lindgren projekt su predstavili i u Centru za kulturu u Čakovcu.