Majstorski ciklus uz 200. obljetnicu rođenja Richarda Wagnera

Četvrtak, 21. veljače 2013. u 19.30


Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a


Tonči Bilić, dirigent

Solisti:


Adela Golac Rilović, sopran


Martina Gojčeta Silić, mezzosopran


Stjepan Franetović, tenor


Martin Muehle, tenor


Miroslav Živković, bariton


Ozren Bilušić, bas bariton


Luciano Batinić, bas


Ivica Čikeš, bas


Božo Župić, bas

Arrigo Boito: Mefistofele (prolog i epilog)


Richard Wagner: Majstori pjevači (završni prizor)

Susret dviju velikih opernih tradicija – njemačke i talijanske – u Majstorskom ciklusu dočarali su solisti, Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a predvođeni maestrom Tončijem Bilićem. Povod je 200. obljetnica rođenja Richarda Wagnera, na što se prikladno nadovezala i 145. obljetnica praizvedbi njegovih Majstora pjevača, te opere Mefistofele Arriga Boita.

Jedna od ključnih osobnosti povijesti opernog stvaralaštva, Richard Wagner (1813. - 1883.) uvelike je odgovoran za put kojim je opera krenula u 19. stoljeću. Skladatelj, dirigent, impresario, polemičar - svoj je utjecaj širio i izvan glazbe, na filozofiju, literaturu, vizualne umjetnosti i kazalište. Mnogim je svojim stavovima izazivao kontroverze, a inovacije kojima je obogatio europsku klasičnu glazbu i danas su izazov i izvođačima i publici.

Jedina komedija među Wagnerovim zrelim glazbenim dramama – Majstori pjevači - praizvedena je 1868. u Münchenu. Ta veličanstvena apoteoza čovječanstvu i umjetnosti ističe važnost usklađivanja nadahnuća genija s pravilima forme. Iste godine u milanskoj Scali praizvedena je opera Mefostofele Wagnerova poklonika Arriga Boita (1842.-1918.) koji se, kao i uzor mu, odlučio na samostalno pisanje libreta, i to prema Goetheovu Faustu.

Ključne, monumentalne, solistički i skupno zahtjevne točke tih djela, dočarali su udruženi Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem šefa-dirigenta Zbora – Tončija Bilića, uz niz vrsnih vokalnih solista. Najprije su se u Epilogu Boitova Mefistofelea iskazali nacionalni prvak hrvatske opere, bas Ivica Čikeš i njemačko-brazilski tenor intenzivne međunarodne karijere Martin Muehle. On se potom, u završnom prizoru Wagnerovih Majstora pjevača pridružio prvacima zagrebačke Opere - basu Lucianu Batiniću i sopranistici Adeli Golac Rilović, solistima iste Opere – bas-baritonu Ozrenau Bilušiću i tenoru Stjepanu Franetoviću, traženoj mezzosopranistici Martini Gojčeti Silić, mladom i perspektivnom basu Boži Župića, te svestranom baritonu Miroslavu Živkoviću.

Koncert se mogao pratiti i u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija.

Razgovor s maestrom Bilićem u pauzi koncerta, te snimku izvedbe možete poslušati na sljedećim linkovima, do četvrtka 28. veljače:

http://radio.hrt.hr/aod/1-dio-koncerta/13393/


http://radio.hrt.hr/aod/pauza-prijenosa/13394/


http://radio.hrt.hr/aod/2-dio-koncerta/13391/