Veličanstveni Rossinijev "Stabat Mater" u katedrali

Utorak, 26. ožujka 2013. u 20 sati
Zagrebačka katedrala

Sfumato plus i Pasionska baština

Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a
Tonči Bilić, dirigent

Kristina Kolar, sopran
Martina Gojčeta Silić, mezzosopran
Stjepan Franetović, tenor
Ivica Čikeš, bas

Gioachino Rossini: Stabat mater


Ciklus Sfumato plus pridružio se ovogodišnjim, 22. svečanostima Pasionske baštine – festivalu koji svake godine uoči Uskrsa promiče umjetnost nadahnutu Kristovom mukom i uskrsnućem. Zajednički projekt uveličao je Veliki tjedan jednim od najpoznatijih uglazbljenja potresnih stihova iz 13. stoljeća o bdijenju Majke Božje podno križa i o boli za raspetim sinom - himne Stabat Mater Gioachina Rossinija.

U osobitom prostoru zagrebačke katedrale, veličanstveno Rossinijevo uglazbljenje tumačili su udruženi Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem šefa-dirigenta Zbora – maestra Tončija Bilića. Solističke dionice tumačilo je četvero naših uglednih pjevača: sopranistica Kristina Kolar, angažirana u riječkom HNK Ivana pl. Zajca i hvaljena, među ostalim, za nedavni nastup u naslovnoj ulozi u Verdijevoj Aidi; mezzosopranistica Martina Gojčeta Silić, redovita suradnica Zbora HRT-a i tražena interpretkinja širokog raspona repertoara, tenor Stjepan Franetović, solist Opere Hrvatskog narodnog kazališta, također čest suradnik Zbora HRT-a, kao i bas Ivica Čikeš, nacionalni prvak hrvatske opere i solist Opere u Splitu.

Brojna je bila i publika koja je došla posvjedočiti ovoj izvedbi Rossinijeva izuzetnog ostvarenja, koje je već prije praizvedbe, 1842. godine u Parizu, privuklo golemu pažnju javnosti budući da skladatelj, proslavljen operama poput Talijanke u Alžiru, Seviljskog brijača i Pepeljuge, već više od desetljeća nije bio napisao niti jedno veće vokalno-instrumentalno djelo.

Ne začuđuje stoga da su mnogi u njemu prepoznali upravo operne kvalitete Rossinijeva stila, što može upućivati i na umanjivanje duhovne vrijednosti djela. Drugi pak poznavatelji Rossinijeva opusa tvrde da u njemu gotovo i nema glazbe koju bi on inače uvrštavao u svoje opere, u smislu ustrojstva, orkestracije, melodije, tretiranja zbora ili bilo čega drugoga. Solističkim arijama ne može se poreći melodijsko bogatstvo, no ozračje im je potpuno drugačije, posebice u razradi orkestracije. Također, moguće je pronaći upravo sakralno oblikovane dijelove, poput a cappella stavka Quando corpus morietur, zaključne fuge ili dramatičnog dijaloga soprana i zbora u Inflammatus, što ukazuje na skladateljevu težnju prema stavljanju svojega neizmjernog talenta u službu sakralne glazbe.

Nadahnutu izvedbu solista, Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a moglo se čuti i putem izravnog prijenosa na Trećem programu Hrvatskoga radija.

Na Veliki petak, 29. ožujka, snimka koncerta moći će se i vidjeti na HTV 2.


Audio snimku, možete poslušati na https://radio.hrt.hr/slusaonica do utorka, 2. travnja.