Mirjam Pustički Kunjko i Krešimir Pustički solisti u Majstorskom ciklusu

Četvrtak, 18. travnja 2013. u 19.30


Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a


Pavle Dešpalj, dirigent


Mirjam Pustički Kunjko, violina


Krešimir Pustički, viola

Luka Sorkočević: 5. simfonija u D-duru


Wolfgang Amadeus Mozart: Sinfonia concertante za violinu, violu i orkestar u Es-duru, KV 364


Claude Debussy: Preludij za faunovo poslijepodne


Maurice Ravel: Daphnis i Chloé, 2. suita za zbor i orkestar



Simfonijski orkestar HRT-a u drugom travanjskom izdanju Majstorskog ciklusa još jednom se udružio sa Zborom HRT-a, nastupivši pod ravnanjem svojega počasnog šefa-dirigenta maestra Pavla Dešpalja.



U tri navrata šef-dirigent Simfoničara i nebrojeno puta za njegovim pultom, maestro Pavle Dešpalj ovom je prigodom ravnao programom podijeljenim između klasičnih principa i novih tekovina prošloga stoljeća. Koncert je otvorio primjer pretklasike u hrvatskoj glazbi, ujedno jedna od prvih simfonija  kod nas: 5. simfonija u D-duru Luke Sorkočevića (1734. - 1789.). Koncipiranu u tri stavka (brzi - polagani - brzi) kratkoga trajanja, za gudače u četveroglasnom sastavu, dvije oboe i dva roga, u homofonom slogu s vodećom ulogom violina, Simfoničari su je odsvirali u obradi Stjepana Šuleka zahvaljujući kojemu su sredinom 1960-ih te simfonije otrgnute iz zaborava.


U nastavku je slijedila Sinfonia concertante za violinu, violu i orkestar u Es-duru, KV 364 W. A. Mozarta (1756. – 1791.) u kojoj su kao solisti nastupili violinistica Mirjam Pustički Kunjko i violist Krešimir Pustički, koje osim glazbenih vežu i obiteljske veze: Mirjam Pustički Kunjko, dugogodišnja je koncertna majstorica Simfoničara, a njezin brat, violist Krešimir Pustički, također redovito surađuje sa Simfoničarima; zajedno s bratom, violončelistom Branimirom nastupaju i u Gudačkom triju Pustički. Kako zvuči njihova uigrana glazbeničko-obiteljska suradnja moglo se čuti u osebujnom Mozartovom dvostrukom koncertu za gudačke instrumente, spoju simfonije i koncerta kompleksne orkestralne i solističke dinamike koja postavlja prilične zahtjeve i pred soliste i pred ansambl.

Drugi dio koncerta donio je antologijska djela dvojice velikana koje se najčešće naziva impresionistima: Claudea Debussya (1862 .- 1918.)  i Mauricea Ravela (1875. - 1937.). Najprije Debussyev Preludij za faunovo poslijepodne - djelo koje je Pierre Boulez prozvao prvom skladbom nove glazbe, tj. 20. stoljeća s glasovitim početkom solo flaute i nizom solističkih istupa pojedinih drvenih puhača, rogova i harfe, isprepletenih s gudačima. Ravelova druga suita Daphnis i Chloé prerada je glazbe istoimenog baleta i ujedno remek-djelo orkestracije u kojem su se članovima Simfonijskog orkestra HRT-a pridružili i članovi Zbora HRT-a. Izvanredna raskoš orkestralne palete s mnoštvom udaraljki i efeknim vokalizama zbora zaključila je atraktivan program još jednog Majstorskog ciklusa.

Snimku koncerta te razgovore sa solistima možete poslušati do četvrtka 25. travnja na http://radio.hrt.hr/arhiva/majstorski-ciklus-simfonijskog-orkestra-hrt-a/631.