Zbor HRT-a oduševio u Beču i Varaždinu

Četvrtak, 28. studenoga u 20 sati
Peterskirche, Beč

Subota, 30. studenoga u 19.30
Katedrala, Varaždin

Zbor HRT-a
Tonči Bilić, dirigent

Program:
Anon:
Evo je prišal. Blagoslovimo Gospodina
Hosanna dulcis est cantica
Sanctus

Julije Skjavetić:
Pater noster
Da pacem Domine
Ave Sanctissima Maria
Ego sum qui sum

Igor Kuljerić
Križu, daj nam ti milosti

Anton Bruckner
Ave Maria

W. A. Mozart
Ave verum corpus

Eric Whitacre
When David Heard

Valentin Silvestrov
Aleluja

Zbor Hrvatske radiotelevizije pod vodstvom šefa-dirigenta Tončija Bilića nastupio je na ovogodišnjem Festivalu hrvatske glazbe u Beču. Manifestacija u organizaciji Muzičkog informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb koja i devetu godinu za redom u europskoj glazbenoj prijestolnici predstavlja hrvatsko glazbeno stvaralaštvo, Zbor HRT-a ugostila je 28. studenoga u baroknoj crkvi Sv. Petra u središtu Beča.

Zbor HRT-a, brojnoj je publici u predstavio svoj reprezentativni program, izbor domaćih i svjetskih djela i skladatelja kojim su se već u više navrata dokazali u svojemu Sfumato, ali i na nosačima zvuka, a koji obuhvaća glazbu duhovne tematike u rasponu od srednjeg vijeka do danas. Isti program Zbor je predstavio i dva dana kasnije pred varaždinskom publikom - u Katedrali Uznesenja blažene Djevice Marije na nebo.

Trima Porinima nagrađen album Hrvatska glazba na Riva dei Schiavoni (za najbolji album klasične glazbe, najbolju snimku albuma klasične glazbe i najbolju izvedbu klasične skladbe - Ego sum qui sum Julija Skjavetića) bio je tako zastupljen s tri primjera sakralne glazbe s istočne obale Jadrana, te trima motetima Julija Skjavetića.

Prerano preminuli skladatelj Igor Kuljerić (1938. - 2006.), i dugogodišnji šef-dirigent Zbora HRT-a autor je skladbe Križu, daj nam ti milosti za muški zbor a cappella nastale na temelju scenske glazbe napisane za pučko crkveno prikazanje 1989. Glazba je nadahnuta tzv. glagoljaškim pjevanjem.

Na to su se nadovezala dva antologijska uratka zborskog repertoara – Ave Maria Antona Brucknera (1824. – 1896.), djelo koje se smatra prvim primjerom skladateljeva zrelog vokalnog stila, te glasoviti motet Ave verum corpus bečkog miljenika W. A. Mozarta (1756. – 1791.).

Uz rukopis američkog skladatelja, dobitnika Grammya, Erica Whitacrea (1970.) i njegovo potresno uglazbljenje starozavjetnog teksta iz Knjige o Samuelu o Davidovoj žalosti nad smrću sina Abšaloma, program je zaokružio ukrajinski skladatelj Valentin Silvestrov (1937.). Njega su izvedbe Kijevskog komornog zbora nadahnule na istraživanje novih načina ekspresije u vokalnoj, a cappella, glazbi što je uz ostalo rezultiralo trodijelnom Alelujom.

Buran pljesak publike, među kojom je bila ministrica savjetnica za kulturu u hrvatskom Veleposlanstvu u Beču dr. Zdenka Weber, posvjedočivši tom vrijednom promicanju hrvatske glazbene baštine, izmamio je i dodatak: skladbu Voda zvira Josipa Štolcera Slavenskog.