Spoj sakralnog i svjetovnog opernih majstora razgalio publiku ciklusa Kanconijer

Utorak, 29. travnja u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog 

Zbor i Simfonijski  orkestar HRT-a
Akademski zbor Ivan Goran Kovačić
Ivo Lipanović, dirigent

Solisti:
Valentina Fijačko, sopran
Domagoj Dorotić, tenor
Giorgio Surian, bas-bariton

Program:
Giacomo Puccini: Messa a quattro (Messa di Gloria), za soliste, zbor i orkestar

Richard Wagner: Tannhäuser
Preludij 3. činu
Zbor starijih hodočasnika „Beglückt darf nun dich…“
Zbor mlađih hodočasnika „Heil! Der Gnade Wunder Heil!“

Richard Wagner: Parsifal
Čar Velikog petka, iz 3. čina

Giuseppe Verdi: Otello
Ave Maria, arija Desdemone iz 4. čina

Hector Berlioz
La damnation de Faust: Christ vient de ressusciter, Uskrsni zbor iz 2. dijela

Giuseppe Verdi: La forza del destino
Il santo nome di Dio Signore – La vergine degli angeli, scena iz 2. čina

Giacomo Puccini: Tosca
Te Deum, finale 1. čina

Pietro Mascagni: Cavalleria rusticana
Regina coeli - Inneggiamo, il Signor non è morto, Uskrsni zbor

U pretposljednjem ovosezonskom koncertu iz ciklusa Kanconijer, Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a pod vodstvom maestra Ive Lipanovića uz vrsne vokalne soliste, predstavili su program nadahnut sakralnim temama nekih od najvećih opernih skladatelja: Giuseppea Verdija, Giacoma Puccinija, Richarda Wagnera, Hectora Berlioza i Pietra Mascagnija.

Naziv koncerta – Čar uskrsnog vremena – kao parafraza naslova instrumentalnog ulomka iz Wagnerova Parsifala, ponudio je svojevrsni izbor tzv. uskrsne glazbe koja je, u usporedbi s korizmenom, pasijskom, rjeđe prisutna na domaćim koncertnim programima.

Messa a quattro poznata i kao Messa di Gloria, za soliste zbor i orkestar, Giacoma Puccinija otvorila je koncert u istinskom sakralnom i slavljeničkom ugođaju mladenačkog rukopisa budućeg opernog majstora, uz sugestivni doprinos dvaju solista – tenora Domagoja Dorotića i bas-bariton Giorgia Suriana.

Drugi dio programa, posvećen izborom iz opera u čije pokretače radnje se ubrajaju moćne slike spasenja, prokletstva, božanskog nadahnuća, crkvenih obreda, đavolskog iskušavanja i svetačkog strpljenja, donio je nadahnute interpretacije nekih od najljepših opernih točaka. Niz su započeli impresivni Preludij 3. činu i Zborovi starijih i mlađih hodočasnika iz Tannhäusera, te Čar Velikog petka iz Parsifala Richarda Wagnera. Molitvu Desdemone iz 4. čina Otella Giuseppea Verdija - Ave Maria – nadahnuto je interpretirala sopranistica Valentina Fijačko, a Zbor HRT-a i Domagoj Dorotić ostvarili su blisku suradnju u ulomku Christ vient de ressusciter iz Faustovog prokletstva Hectora Berlioza. Valentina Fijačko i Giorgio Surian skladno su se izmjenjivali sa Zborom u sceni iz Verdijeve Moći sudbine, a dojmljiv je bio i Surianov doprinos Te Deumu iz Puccinijeve Tosce. Koncert je zaključio Uskrsni zbor iz Cavallerie rusticane Pietra Mascagnija u još jednoj sjajnoj kreaciji Valentine Fijačko, te dakako Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a kojima se tu pridružio i Akademski zbor Ivan Goran Kovačić.

Snimka koncerta bit će emitirana na Trećem programu Hrvatskoga radija u četvrtak, 1. svibnja u 20 sati.