Suvremeni barok obilježio drugi koncert ciklusa "Bajsić u 8"

Četvrtak, 12. ožujka u 20 sati
Studio Zvonimir Bajsić, HRT

Simfonijski orkestar HRT-a
Mladen Tarbuk, dirigent         
Tamara Coha Mandić, flauta
Renata Penezić, flauta
Sergej Evseev, violina
Pavao Mašić, čembalo
Filip Merčep, ksilofon

Ivo Malec
Mala barokna studija za gudače

Srđan Dedić
4. Zagrebački koncert za dvije flaute, violinu solo, gudače i čembalo 

Boris Papandopulo
Koncert za ksilofon i gudače

Gian Francesco Malipiero
Vivaldiana, za orkestar

Drugi koncert ciklusa Bajsić u 8 okupio je četiri suvremene skladateljske interpretacije baroknih glazbenih principa. Kako skladatelji druge polovice 20. i početka 21. stoljeća koriste barokne skladateljske tehnike, motive, ideje i forme, mogla je čuti publika u Studiju Bajsić te slušatelji Trećeg programa Hrvatskoga radija putem izravnog prijenosa. Pod zajedničkim nazivnikom Baroque Revisited program je predstavio djela Ive Maleca, Srđana Dedića, Borisa Papandopula i Gian Francesca Malipiera. Uz Simfonijski orkestar HRT-a pod vodstvom maestra Mladena Tarbuka, u izvedbama su kao solisti sudjelovali i neki od najvrsnijih hrvatskih instrumentalista: prva flautistica Simfoničara Tamara Coha Mandić, prva flautistica Zagrebačke filharmonije Renata Penezić, koncertni majstor Simfoničara Sergej Evseev, nagrađivani čembalist (i orguljaš) Pavao Mašić te mladi i uspješni udaraljkaš Filip Merčep.

Kako je jedan od najuglednijih hrvatskih skladatelja u svijetu, Ivo Malec u mladosti, točnije 1958., evocirao barokni stil kroz reinterpretaciju 3. Brandenburškog koncerta J. S. Bacha i Stravinskijevog pristupa tradiciji, čuli smo u njegovoj Maloj baroknoj studiji za gudače. Četvrti je pak Bachov Brandenburški koncert bio polazište Srđanu Dediću za njegov 4. Zagrebački koncert za dvije flaute, violinu, čembalo i gudače, nastao 2011. na poticaj Zagrebačkih solista. Uz Simfonijski orkestar HRT-a, solističke dionice tumačili su Tamara Coha Mandić, Renata Penezić, Sergej Evseev i Pavao Mašić. Četverostavačni Koncert za ksilofon i gudače svjedočanstvo je briljantne i prštave invencije Borisa Papandopula, kojemu je posebnu dimenziju podarila nadahnuta solistička interpretacija Filipa Merčepa na ksilofonu. Zaključak programa pripao je velikom baroknom majstoru Antoniju Vivaldiju, ali u viđenju Gian Francesca Malipiera koji je tu iskoristio materijal šest Vivaldijevih koncerata, pridruživši gudačima i puhače.

Razgovori uživo s protagonistima koncerta, skladateljem Srđanom Dedićem i maestrom Mladenom Tarbukom, dojmovi o skladbama koje su urednici i voditeljici Ivi Lovrec Štefanović u Studiju Bajsić prenijeli solisti, te svojevrsno prisustvo i samih autora Ive Maleca i Borisa Papandopula kroz snimljene razgovore iz arhiva Hrvatskoga radija, podarili su koncertu osobitu dinamičnost i informativnost.

Snimka izravnog radijskog prijenosa koncerta.