Jedinstveni spoj tradicije i umjetničke pjesme za kraj ove sezone Sfumata

Utorak, 26. svibnja u 20 sati
Muzej Mimara

Zbor HRT-a
Izvođači tradicijske glazbe: Jure Miloš, Damir Miloš, Noel Šuran, Zoran Karlić
Tonči Bilić i Joško Ćaleta, autori projekta

Pred brojnom publikom, zaključena je ova sezona ciklusa Sfumato Zbora HRT-a. Jedinstvenim programskim konceptom Da si o' srebra, da si o' zlata autora maestra Tončija Bilića i etnomuzikologa Joška Ćalete, Zbor HRT-a udružio se sa sjajnim mladim izvođačima tradicijske glazbe – Jurom i Damirom Milošem, Zoranom Karlićem i Noelom Šuranom – koji su pokazali raskoš pjevanja i sviranja naših vrijednih tradicijskih idioma od kojih su neki uvršteni i na UNESCO-ovu listu nematerijalne baštine.

Zamišljen kao svojevrsni hod kroz život, od rođenja do smrti, program je izabranim primjerima zborske literature i tradicijskim glazbenim idiomima pojedinih hrvatskih područja pratio određene segmente životnog ciklusa. Repertoar Zbora HRT-a na čijem su se čelu izmjenjivali Tonči Bilić i Joško Ćaleta, predstavio je različite skladateljske / umjetničke pristupe tradiciji: djela Borisa Papandopula, Igora Kuljerića, Ivana Brkanovića inspirirana tradicijom, obrade narodnih napjeva (Silvio Bombardelli , Joško Ćaleta, Emil Cossetto, Silvije Grančarić, Ivan Matetić Ronjgov, Vinko Žganec), te skladbe koje je Zbor HRT-a izveo na način tradicijskog pjevanja, primjerice klapsko pjevanje i pjevanje pod bas. Između tih skladbi javljali su se izvođači tradicijske glazbe svojim glazbenim i tekstualnim intervencijama: dinarsku vokalnu tradiciju predstavili su guslar Jure Miloš kao narator, koji je uz brata Damira Miloša izvodio gangu i ojkanje, te svirao i lijericu, diple i dvojnice. Uz njih, nastupili su i mladi istarski glazbenici, Zoran Karlić i Noel Šuran, pjevači dvoglasja tijesnih intervala Istre i Hrvatskog primorja, svirajući roženice, volarice, šurle i mih.

Istaknuti solistički doprinosi članova Zbora HRT-a, Ivane Garaj Korpar, Martine Borse, Andra Bojanića, Ive Gamulina, Tomislava Vitkovića, Igora Krište i Miroslava Živkovića, izmjene muških i ženskih zborova, dinamična interakcija s izvođačima tradicijske glazbe te autoritativno vodstvo maestra Tončija Bilića i Joška Ćalete, pokazali su neposredno prožimanje različitih, naizgled udaljenih, vokalnih idioma, te nadahnuto ukazali na mogućnosti koegzistiranja pučkog i umjetničkog izričaja.

Snimku koncerta / izravnog radijskog prijenosa poslušajte ovdje.