Izuzetan nastup Aljoše Jurinića u Majstorskom ciklusu

Četvrtak, 10. prosinca u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Simfonijski orkestar HRT-a
Daniel Smith, dirigent

Aljoša Jurinić, klavir

Franjo DuganSimfonijski andante
Frédéric Chopin1. koncert za klavir i orkestar u e-molu, op. 11
Wolfgang Amadeus Mozart 25. simfonija u g-molu, KV 183
György Ligeti: Rumunjski koncert

Više od 1800 mjesta u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog nije bilo dovoljno da primi sve koji su htjeli prisustvovati trećem ovosezonskom koncertu Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a, 10. prosinca 2015. Program na kojemu su bila djela Franje Dugana, Frédérica Chopina, Wolfganga Amadeusa Mozarta i Györgyja Ligetija predvodio je gost iz Australije, maestro Daniel Smith, a zvijezda večeri bio je pijanist Aljoša Jurinić.

Upravo je nastup Aljoše Jurinića, finalista ovogodišnjeg glasovitog Chopinova natjecanja u Varšavi, što se svrstava među najveće uspjehe hrvatskih glazbenika u svijetu, bio središnja točka programa; kao i u listopadu u Varšavi kada je u finalu nastupio uz Varšavsku filharmoniju, i uz Simfonijski orkestar HRT-a svirao je Prvi koncert za klavir i orkestar u e-molu, op. 11 Frédérica Chopina, očaravši prisutne. Senzacija, nezaboravno, pijanizam svjetske klase, opisi su koji su se nizali u medijima nakon njegova povratka u Zagreb i nastupa u HGZ-u 28. listopada, a jednako su prikladni i za ovu suradnju sa Simfoničarima i maestrom Smithom. Brojna publika, uz ovacije je od pijanista izmamila i dva dodatka, dakako posvećena Chopinu: Nokturno op. 27, br. 2 i Etidu u f-molu.

Nastupu Aljoše Jurinića prethodio je Simfonijski andante Franje Dugana, djelo od čije se praizvedbe sljedeće godine navršava 100 godina. Njegovo uvrštavanje na program Majstorskog ciklusa podsjetnik je na koncert održan 1916. i zapamćen u hrvatskoj glazbi kao „povijesni“. Njime su se predstavili tada mladi hrvatski skladatelji, među kojima je bio i Dugan i koji se tim ostvarenjem pokazao kao majstor klasične forme i romantičarskog sadržaja.

Drugi dio koncerta pripao je dvama prilično udaljenim izričajima – turbulentnoj 25. simfoniji u g-molu, KV 183 Wolfganga Amadeusa Mozarta, djelu koje po mnogočemu najavljuje njegovu veliku 40. simfoniju u istom tonalitetu, te Rumunjskom koncertu Györgyja Ligetija. Djelo nadahnuto rumunjskim folklorom, svirkom seoskih bendova i alpskih rogova koje je skladatelj doživio za djetinjstva u Transilvaniji, kroz četiri stavka ističe različite aspekte orkestra, pri čemu je osobitu ulogu odigrala solo violina koncert-majstorice Mirjam Pustički-Kunjko.

Snimku koncerta poslušajte ovdje.