Korizmeni koncert u ciklusu Sfumato

Utorak, 8. ožujka u 20 sati
Muzej Mimara

Zbor HRT-a
Tonči Bilić, dirigent

Giovanni Pierluigi da Palestrina: Kyrie, iz: Missa Papae Marcelli
Antonio Lotti: Crucifixus
Gregorio Allegri: Miserere mei, Deus
Wolfgang Amadeus MozartAve verum corpus, motet, K 618
Johann Sebastian Bach: Koral Jesus, bleibet meine Freude, iz kantate: Herz und Mund und Tat und Leben, BWV 147
Sergej RahmanjinovBogorodice Djevo, iz: Noćno bdijenje, op. 37
Edward ElgarLux aeterna, iz: Enigma varijacije, op. 36
Samuel BarberAgnus Dei, op. 11
John TavenerThe Lamb
Henryk Górecki: Totus Tuus, op. 60
Gabriel FauréIn paradisum, iz: Requiem, op. 48

Zbor HRT-a pod vodstvom svojega šefa dirigenta maestra Tončija Bilića održao je svoj korizmeni koncert u Muzeju Mimara. Program je ponudio izbor iz najljepših sakralnih zborskih ostvarenja skladatelja od 16. stoljeća do današnjeg vremena, pruživši tako pregršt glazbenih doživljaja ljudskoga glasa i zborskog sloga iz raznih epoha: od remek-djela talijanske renesanse i baroka nastalih mahom za potrebe papinske kapele, preko rukopisa skladatelja njemačkog govornog područja i protestantske provenijencije, do tradicije ruske pravoslavne crkvene glazbe i suvremenijih interpretacija koje nadilaze okvire liturgijske upotrebe sakralnih tekstova.

Kyrie iz Mise Papae Marcelli Giovannija Pierluigija da Palestrine, Crucifixus Antonia Lottija i Miserere mei Deus sa zanimljivom podjelom zbora u tri ansambla, otvorili su koncert zvucima talijanske renesansne polifonije i ranobaroknih idioma koje su potom zamijenili klasični sklad moteta Ave verum corpus Wolfganga Amadeusa Mozarta i jedan od najljepših korala Johanna Sebastiana Bacha – Jesus, bleibet meine Freude iz kantate Herz und Mund und Tat und Leben, uz orguljsku pratnju Maria Penzara. Bogorodice Djevo iz Noćnog bdijenja Sergeja Rahmanjinova podsjetilo je na raskoš ruskog pravoslavnog crkvenog zborskog pjevanja. Bio je to ujedno prijelaz kao suvremenijim sakralnim izrazima u skladbama Lux aeterna Edwarda Elgara / Johna Camerona, Agnus Dei Samuela Barbera, The Lamb Johna Tavenera, te Totus tuus Henryka Mikołaja Góreckog. Program je zaključio stavak In paradisum iz Rekvijema Gabriela Fauréa u kojemu se Mariu Penzaru u instrumentalnoj pratnji pridružio violinist Tomislav Vitković, ujedno član Zbora HRT-a.