Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a prvi put izveli Misu u h-molu J. S. Bacha

Četvrtak, 31. ožujka u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a
Tonči Bilić, dirigent
Solisti:
Ivana Lazar, sopran
Martina Gojčeta Silić, mezzosopran
Lidia Vinyes-Curtis, alt
Jörg Dürmüller, tenor
Krešimir Stražanac, bas-bariton

Johann Sebastian BachMisa u h-molu, BWV 232

Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem maestra Tončija Bilića u ciklusu Kanconijer izveli su velebnu Misu u h-molu, BWV 232 Johanna Sebastiana Bacha. To kompleksno djelo tako je prvi put zazvučalo u izvedbi ansambala HRT-a, te vrsnih solista: sopranistici Ivani Lazar i mezzosopranistici Martini Gojčeti Silić pridružili su se gosti koji grade uspješne karijere na svjetskim pozornicama, mahom specijalizirani za baroknu glazbu i izvedbe Bachovih djela: mezzosopranistica Lidia Vinyes-Curtis, tenor Jörg Dürmüller te bas-bariton Krešimir Stražanac.

Zahtjevno djelo u kojem svaki od solista, kroz podjele arija, jednako dolazi do izražaja, ipak naglasak stavlja na orkestar i zbor kao glavne nositelje materijala, a osobito su se u orkestru istakli pojedini solisti, stvarajući skladne dijaloge i s ostatkom ansambla, i s continuo grupom, te dakako s vokalnim solistima.

Riječ je jednom od najveličanstvenijih djela zapadnoeuropske klasične glazbe i jednom od najpoznatijih uglazbljenja misnog ordinarija. Djelo nije nastalo kao cjelina, već je Bach u njemu okupio radove čije se nastajanje proteže na više od dva desetljeća. Čini se da je skladateljeva namjera, pred kraj života, bila okupljanje uzornih primjera opsežnih misnih stavaka na jednom mjestu, a ne skladanje potpuno novog, jedinstvenog djela. Sakupljajući i uređujući materijal 1748. i 1749., očigledno je imao namjeru oblikovati ga kao logičnu i dosljednu cjelinu visoke glazbene kvalitete koje nadilazi razmjere standardnih misnih uglazbljenja.