Predavanje maestra Bareze o "Gurre-Lieder" Arnolda Schönberga

Srijeda, 21. rujna u 18 sati
Predvorje Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog

Predavanje maestra Nikše Bareze o Gurre-Lieder Arnolda Schönberga

Dan uoči prve hrvatske izvedbe velebne kantate Gurre-Lieder Arnolda Schönberga, maestro Nikša Bareza održao je predavanje kojim je brojne zainteresirane proveo kroz  to monumentalno djelo. Izvedbu tog djela maestro Bareza priželjkivao je još od mladenačkih dana, no zbog velikog ansambla i zahtjeva produkcije, to je bilo teško realizirati. Naglasio je da su izvedbe Gurre-Lieder i u svijetu rijetke zbog golemog izvođačkog aparata i zahtjevne partiture. Ova izvedba ostvaruje se zahvaljujući jedinstvenoj suradnji četiriju kulturnih institucija: HRT-a, HNK-a u Zagrebu, Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, što je, kako je istaknuo maestro Bareza, pozitivan presedan u Hrvatskoj, jer su konačno sazrele prilike za to.

Kako je maestro Bareza rekao, Schönberg je u ovom ostvarenju pokazao majstorsko i genijalno baratanje ogromnim sastavom, pri čemu nije bit u masivnosti, već u iskorištavanju njegova bogatstva boja i izražajnih mogućnosti te u velikim zamasima, dinamičkim i ekspresivnim mogućnostima u trećem dijelu skladbe.

Osvrnuvši se na dugogodišnje nastajanje kantate Gurre-Lieder, maestro je upozorio na promjene koje je Schönbergov izričaj prošao tijekom toga vremena, što se očitovalo i u razlici između ranije nastaloga, prvoga dijela skladbe, i kasnije završenoga trećega dijela. Detaljno prepričavši srednjovjekovnu dansku legendu o tragediji glavnih protagonista, kralja Waldemara i djevojke Tove koju ubija ljubomorna kraljica Helwig, maestro je dao uvid u pozadinu priče i specifičnu simboliku, koja se prenijela i na glazbu.

Uz sudjelovanje solista – sopranistice Adele Golac Rilović (Tove), tenora Michaela Roberta Hendircka (Waldemar), mezzosopranistice Dubravke Šeparović Mušović (Šumska golubica), tenora Stjepana Franetovića (Luda Klaus), basa Siniše Štorka (Seljak) te pripovjedača Ozrena Bilušića, i uz asistenciju Darijana Ivezića za klavirom – maestro Bareza predstavio je glavne motive kojima je skladatelj stvorio kompleksnu mrežu koja se prepliće tijekom cijele kantate.

Gurre-Lieder smatra se jednim od najljepših i najzahtjevnijih glazbenih ostvarenja prošloga stoljeća!