Majstorski ciklus opravdao svoje ime, a Martina Filjak status natraženije hrvatske pijanistice u svijetu

Četvrtak, 3. studenoga u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Simfonijski orkestar HRT-a
Stanislav Kočanovski, dirigent
Martina Filjak, klavir

Dora Pejačevi
ć: Koncertantna fantazija, op. 48
Maurice Ravel: Koncert za klavir i orkestar u G-duru
Henri Dutilleux: Métaboles
Maurice Ravel: Daphnis et Chloé, 2. suita


Martina Filjak, jedna od naših najboljih i svakako najtraženija hrvatska pijanistica u svijetu, jučer je, uz Simfonijski orkestar HRT-a, a pod dirigentskom palicom maestra Stanislava Kočanovskog, oduševila prepunu dvoranu Lisinski.


Publika Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a imala je sreću čuti Martinu Filjak u čak dvije skladbe. Prva je bila raskošna Koncertantna fantazija op. 48 Dore Pejačević, a druga Koncert za klavir i orkestar u G-duru Mauricea Ravela. Martina Filjak i Simfonijski orkestar HRT-a su za izvedbu Klavirskog koncerta Dore Pejačević na Splitskome ljetu 2013. dobili  Ngradu Judita.



Inače, Martinu Filjak publika (i svjetska i domaća) doživljava kao "umjetnicu galvanizirajuće snage" s "magnetskom scenskom privlačnosti". Sudeći po ovacijama, upravo su je tako doživjeli i ovom prigodom, izmamivši i dodatak: Preludij i fugu u a-molu J. S.Bacha u transkripciji Franza Liszta.



Ništa manje publiku nije oduševio ni maestro Stanislav Kočanovski, rođen i školovan u Sankt Peterburgu, mladi dirigent koji je već dugo gost mnogih važnih svjetskih pozornica.  Kritika je za umijeća maestra Kočanovskog rekla ovako: "Pokazao je toliko darovitosti i sposobnosti u vođenju orkestra da podsjeća na velike stare dirigente".  Pod njegovih ravnanjem Simfonijski orkestar HRT-a izveo je zahtjevnu skladbu Métaboles Henrija Dutilleuxa u povodu 100. godišnjice skladateljeva rođenja, te ništa manje zahtjevnu Drugu suitu iz Ravelovog baleta Daphnis et Chloé,u kojoj je orkestar doista briljirao, opravdavši u potpunosti ime Majstorskog ciklusa.