Zbor HRT-a & 29. MBZ: dvije praizvedbe uz maestra Nilsa Schweckendieka
Utorak, 25. travnja 2017. u 20 sati
Muzej Mimara
29. MBZ: Finske daljine
Zbor HRT-a
Nils Schweckendiek, dirigent
Krešimir Bedek, gitara
Kaja Farszky, udaraljke
Kaija Saariaho: Nuits, adieux
Perttu Haapanen: Report
Antti Auvinen: Obviously Foreign Infantry (praizvedba)
Frano Đurović: Beyond the Deadline (praizvedba)
Alex Freeman: A Wilderness of Sea
Na koncertu su članovi Zbora HRT-a mljackali, slali poljupce, zviždali, govorili, udarali se o prsa, proizvodili zvuk s improviziranim tuljcima, šaptali i naravno, pjevali. Sve je to od njih zahtijevao program, nastao u suradnji sa 29. Muzičkim biennalom Zagreb.
„U početku nam je bilo teško, to je potpuno drugačiji stil i neke dijelove baš i ne pjevamo, ali dirigent nas je jako dobro vodio. Jako je zanimljivo izvoditi ovakav, drugačiji program i mogu vam reći da smo uživali.“ – rekla je članica Zbora HRT-a Mayumi Kamei.
Finske daljine donijele su pet skladbi uglavnom finskih autora i čak dvije praizvedbe. Riječ je o novim suvremenim skladbama – Obviously Foreign Infantry (Očito strana pješadija) Finca Anttija Auvinena i Beyond the Deadline Frane Đurovića.
Prva, Auvinenova skladba istražuje zbrku izazvanu propagandom, a druga, Đurovićeva, u sebi nosi stihove Ramba Amadeusa, Majki, Ede Maajke i Miše Kovača.
„Već imam neke skladbe koje u naslovu citiraju Jimmija Hendrixa ili Lykke Li. Taj stih me inspirira i onda stvorim nešto potpuno novo. Ovdje sam ubacio četiri različita i potpuno oprečna stiha (suze i sline, isti salinitet / sjeća se Maajka svakog zadatka / hajde, vrijeme je da se krene / drugi joj raspliće kosu, a ja je volim). Međutim, oni te stihove pjevaju najdublje što mogu i jako sporo tako da se potpuno izgube i pretvore u jednu plohu.“ - rekao je nakon koncerta skladatelj Frano Đurović.
„Vrlo sam zadovoljan svojom praizvedbom. Zbor HRT-a je odradio lavovski posao, a dirigent je fantastičan. Moju skladbotvorinu su izveli na visokom nivou, baš sam sretan.“ – dodao je.
„Kada pišem nove skladbe uvijek me inspirira ljudski glas. On je jako fleksibilan instrument i ujedno je vrlo subjektivan, jer svatko ima svoj glas i svatko ga upotrebljava drugačije. Uvijek sam uzbuđen kad radim s glasovima drugih ljudi. Nije ih uvijek lako uvjeriti da naprave nešto s njima. Nekada im je to možda neugodno. Nekada teško, nekada loše za glasovni aparat. Ali moj je posao da ih uvjerim i da umjetnost učinimo što zanimljivijom.“ – rekao je skladatelj Antti Auvinen.
„Ovaj put Zbor je odradio dobar posao, bili su posvećeni zadatku i imali su odličan stav, intenzitet i energiju, jer moja glazba to traži, moraš biti uvjerljiv kada je izvodiš, jer jedino tako „možda“ upali. A ovaj je put upalilo.“ – dodao je Auvinen.
Ovako uspješan koncert ne bi bio moguć bez suverenog vodstva dirigenta Nilsa Schweckendieka, u svojoj karijeri posvećenog izvođenju suvremene glazbe.
“Obožavam raditi s novim djelima. Donose uzbuđenje nečeg novog, nečega što nikad prije tebe nitko nije izveo! I što se onda događa? Neka djela se pokažu prekrasnima, za neka se otkrije da baš i ne funkcioniraju, neka ne ispadnu onako kako je skladatelj to zamislio. I upravo to je uzbudljivo – otkrivanje novih stvari.“ – objasnio je maestro Nils Schweckendiek.
Snimku izravnog radijskog prijenosa poslušajte ovdje do 3. svibnja.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android.
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!