Zbor HRT-a & 29. MBZ: dvije praizvedbe uz maestra Nilsa Schweckendieka

Utorak, 25. travnja 2017. u 20 sati
Muzej Mimara
29. MBZ: Finske daljine
Zbor HRT-a
Nils Schweckendiek, dirigent
Krešimir Bedek, gitara
Kaja Farszky, udaraljke

Kaija SaariahoNuits, adieux
Perttu HaapanenReport
Antti AuvinenObviously Foreign Infantry (praizvedba)
Frano ĐurovićBeyond the Deadline (praizvedba)
Alex FreemanA Wilderness of Sea

Na koncertu su članovi Zbora HRT-a mljackali, slali poljupce, zviždali, govorili, udarali se o prsa, proizvodili zvuk s improviziranim  tuljcima, šaptali i naravno, pjevali. Sve je to od njih zahtijevao program, nastao u suradnji sa 29. Muzičkim biennalom Zagreb.

„U početku nam je bilo teško, to je potpuno drugačiji stil i neke dijelove baš i ne pjevamo, ali dirigent nas je jako dobro vodio. Jako je zanimljivo izvoditi ovakav, drugačiji program i mogu vam reći da smo uživali.“ – rekla je članica Zbora HRT-a Mayumi Kamei.

Finske daljine donijele su  pet skladbi uglavnom finskih autora i čak dvije praizvedbe. Riječ je o novim suvremenim skladbama – Obviously Foreign Infantry (Očito strana pješadija) Finca Anttija Auvinena i Beyond the Deadline Frane Đurovića.

Prva, Auvinenova skladba istražuje zbrku izazvanu propagandom, a druga, Đurovićeva, u sebi nosi stihove Ramba Amadeusa, Majki, Ede Maajke i Miše Kovača.

„Već imam neke skladbe koje u naslovu citiraju Jimmija Hendrixa ili Lykke Li. Taj stih me inspirira i onda stvorim nešto potpuno novo. Ovdje sam ubacio četiri različita i potpuno oprečna stiha (suze i sline, isti salinitet / sjeća se Maajka svakog zadatka / hajde, vrijeme je da se krene / drugi joj raspliće kosu, a ja je volim). Međutim, oni te stihove pjevaju najdublje što mogu i jako sporo tako da se potpuno izgube i pretvore u jednu plohu.“ - rekao je nakon koncerta skladatelj Frano Đurović. 

„Vrlo sam zadovoljan svojom praizvedbom. Zbor HRT-a je odradio lavovski posao, a dirigent je fantastičan. Moju skladbotvorinu su izveli na visokom nivou, baš sam sretan.“ – dodao je.

„Kada pišem nove skladbe uvijek me inspirira ljudski glas. On je jako fleksibilan instrument i ujedno je vrlo subjektivan, jer svatko ima svoj glas i svatko ga upotrebljava drugačije. Uvijek sam uzbuđen kad radim s glasovima drugih ljudi. Nije ih uvijek lako uvjeriti da naprave nešto s njima. Nekada im je to možda neugodno. Nekada teško, nekada loše za glasovni aparat. Ali moj je posao da ih uvjerim i da umjetnost učinimo što zanimljivijom.“ – rekao je skladatelj Antti  Auvinen.

„Ovaj put Zbor je odradio dobar posao, bili su posvećeni zadatku i imali su odličan stav, intenzitet i energiju, jer moja glazba to traži, moraš biti uvjerljiv kada je izvodiš, jer jedino tako „možda“ upali. A ovaj je put upalilo.“ – dodao je Auvinen.

Ovako uspješan koncert ne bi bio moguć bez suverenog  vodstva dirigenta Nilsa Schweckendieka, u svojoj karijeri posvećenog izvođenju suvremene  glazbe.

“Obožavam raditi s novim djelima. Donose uzbuđenje nečeg novog, nečega što nikad prije tebe nitko nije izveo! I što se onda događa? Neka djela se pokažu prekrasnima, za neka se otkrije da baš i ne funkcioniraju, neka ne ispadnu onako kako je skladatelj to zamislio. I upravo to je uzbudljivo – otkrivanje novih stvari.“ – objasnio je maestro Nils Schweckendiek.

Snimku izravnog radijskog prijenosa poslušajte ovdje do 3. svibnja.