Diva klarineta, Sharon Kam, nastupila u Majstorskom ciklusu

Četvrtak, 21. prosinca 2017. u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog

Diva klarineta

Simfonijski orkestar HRT-a
Mladen Tarbuk, dirigent
Sharon Kam, basetni klarinet

Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert za klarinet i orkestar u A-duru, KV 622
Anton Bruckner: 9. simfonija (dovršio: William Carragan) 

U posljednjem ovogodišnjem koncertu Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a gostovala je jedna od vodećih svjetskih solistica na klarinetu, Sharon Kam. Program je predvodio maestro Mladen Tarbuk.

Više od dvadeset godina karijere Sharon Kam, koja je diplomirala klarinet na njujorškom Juilliardu, uključuje nastupe u prestižnim koncertnim dvorana svijeta, suradnje s najuglednijim orkestrima i dirigentima, među kojima su primjerice Izraelska filharmonija i Zubin Mehta te Orkestar lapciškog Gewandhausa i Kurt Masur, brojne nagrade za solističko i komorno muziciranje te hvaljenu diskografiju. U djetinjstvu je svirala violinu, klavir i flautu, a kada se naposljetku odlučila za klarinet, njezin glazbenički talent došao je punog izražaja; kako sama kaže, osjetila je da je klarinet njezin drugi glas. Osim što velik dio njezina repertoara zauzimaju standardna, mahom romantičarska djela za klarinet, u središtu njezina zanimanja su i skladbe Wolfganga Amadeusa Mozarta za taj instrument. Niz godina njegova djela svira isključivo na basetnom klarinetu, instrumentu na kojemu je svirao i prvi solist Mozartova Koncerta za klarinet i orkestar u A-duru, KV 622, glasoviti virtuoz Anton Städler. Topao, mekani i zaokruženi zvuk basetnog klarineta upravo u tom djelu predstavila je Sharon Kam publici Majstorskog ciklusa u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, oduševivši suptilnom interpretacijom posljednjeg Mozartova dovršenog instrumentalnog ostvarenja. Publiku je oduševio i solistički dodatak – Summertime Georga Gershwina.

Koncert je bio i prigoda za još jedan poseban doživljaj – Devetu simfoniju Antona Brucknera u izvedbi velikog sastava Simfonijskog orkestra HRT-a. Opsežno djelo skladatelj nije uspio dovršiti; prije smrti 1896. napisao je tri stavka, pa se dovršetka Simfonije tijekom sljedećih desetljeća prihvatilo nekoliko skladatelja. Maestro Mladen Tarbuk odlučio se za verziju američkog muzikologa i skladatelja Williama Carragana, nastalu 1983.

„Posebno mi je drago da sam, zahvaljujući razumijevanju i potpori Hrvatske radiotelevizije, prvi put u Hrvatskoj mogao predstaviti jedan od mogućih dovršetaka Simfonije. Odabrao sam ga držeći se svih poznatih povijesnih činjenica te imajući u vidu kako on jedini sintetizira sav tematski materijal, a ujedno poštuje usmenu Brucknerovu napomenu kako Simfonija završava koralom Te Deum i Alelujom. Maestro Carragan je ovu ideju, jedinu za koju nemamo potvrdu ni u kakvim skicama, izradio na najbolji mogući način, poštujući zakonitosti Brucknerovog načina skladanja i stvaranja orkestralnog zvuka“, pojasnio je maestro Tarbuk svoj odabir.