Suvremeno i klasično s francuskom šarmom

Sinoć je u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije (HRT) nastupio pod ravnanjem cijenjenog francuskog dirigenta, maestra Pierre-Andréa Valadea dok je kao solist na udaraljkama nastupio Filip Merčep.

Maestro Pierre-André Valade poznat je kao gorljivi promotor suvremene glazbe što je dokazao i odabirom program za ovaj zagrebački koncert u kojem su na programu su bila djela koja spajaju suvremeni i klasični repertoar: Gymnopédie Erika Satiea u orkestraciji Claudea Debussyja, Vibrafonietta  Ive Maleca, Koncert za udaraljke Franza Cibulke i Igora Lešnika te 9. simfonija u C-duru, 'Velika'  Franza Schuberta. Maestro Valade surađivao je u više navrata sa Simfoničarima koje hvali kao glazbenike otvorene novim idejama. Kada je Schubert predao rukopis, svi su ovu simfoniju smatrali nesvirljivom, što podsjeća na sadašnju suvremenu glazbu… na to kada donesete novu skladbu, a glazbenici kažu 'ne, ne, ne možemo to svirati, nemoguće je', pronašao je maestro Valade poveznicu među djelima različitih epoha.

Mladi hrvatski, no već etablirani, udaraljkaš Filip Merčep (1991.) izveo je oba djela za udaraljke: Koncert za udaraljke i gudački orkestar  Franza Cibulke i Igora Lešnika te Vibrafoniettu  Ive Maleca, barda suvremene glazbe koji je svoj put počeo prije više od pola stoljeća u Parizu. Vibrafoniettu  je Malec napisao za Igora Lešnika, našeg udaraljkaša svjetskog glasa, a Lešnik je pak koautor Koncerta za udaraljke  dok je Filip diplomirao udaraljke u klasi prof Lešnika na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Filip Merčep svojim projektima konstantno dokazuje da je osoba i umjetnik širokog kruga interesa i djelovanja. Trenutačno se usavršava u elektroničkom studiju Konzervatorija u Amsterdamu. Svojom izvedbom oba djela, osobito Koncerta  u kojem je u svakom stavku mijenjao udaraljkaško glazbalo (u prvom svira na timpanima, u drugom na vibrafonu dok je treći stavak napisan za bubnjeve kakve obično viđamo u rock sastavima) oduševio je zagrebačku publiku koja mu je za pokazano umijeće i angažman zahvalila burnim pljeskom i glasnim uzvicima odobravanja. Odgovor mladog udaraljkaša bio je dodatak –skladba Prva igra  za vibrafon Igora Lešnika koja je dodatno oduševila se prisutne u dvorani.

Spomenimo i to da će Igor Lešnik biti glazbeni producent studijskog snimanja ovih kapitalnih hrvatskih djela za udaraljke, koje će uslijediti nakon koncerta. Lešnik osim što je koautor Koncerta i snimio ga je sa Simfoničarima kao i Vibrafoniettu  Ive Maleca  koju je i praizveo. Bit će to prilika da se za Arhiv HRT-a snimi novo viđenje udaraljkaških klasika.

Izravni prijenos koncerta urednice Gordane Krpan mogao se pratiti na Trećem programu Hrvatskog radija (HRT – HR3) te putem HRTi platforme. Za vrijeme stanke u dvorani mogao se poslušati razgovor s maestrom Valadeom i solistom Filipom Merčepom.