Svježa energija i dobre vibracije novih jazz skladbi

Sinoć je u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti (MSU) održan, sad već, tradicionalni koncert Nove skladbe za Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije (HRT).

Program je bio sastavljen od djela hrvatskih i inozemnih autora raznih naraštaja koji su napisali novu jazz skladbu za big band. Od rekordne 22 pristigle skladbe, stručno povjerenstvo odabralo je osam koje su sinoć praizvedene u punoj Gorgoni.

Koncert je otvorila skladba Rock Me Mr. G. Shearing iskusnog dvojca Krešimira Hercega i, ovog puta samo aranžera, Silvija Glojnarića. Herceg (1935.) je tijekom karijere ostvario suradnje s mnogim jazz glazbenicima, a za potrebe radija, televizije i produkcije ploča snimio je više od 100 naslova. Novu skladbu posvetio je velikanu jazz klavira Georgeu Shearingu.

Skladba The Mag Mile, nagrađivanog glazbenika Krešimira Kotteka (1991.) koji je diplomirao je saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pokazala je fascinaciju Kotteka kako klasikom tako i jazzom, funkom i rockom. Nadahnuće za pisanje skladbe bila je The Magnificent Mile, dio Michigan Avenue, jedne od glavnih ulica Chicaga.


                                                 Petra Onderufova i Jazz orkestar HRT-a

Slovačka violinistica i skladateljica Petra Onderufova (1985.) također svojom glazbom spaja elemente jazza, klasične glazbe te world musica. Skladba Something In Between  nastala je kao odgovor na traženje zajedničkog različitih glazbenih stilova. Osim kao skladateljica zagrebačkoj publici Onderufova se predstavila i kao jedna od rijetkih jazz violinistica. Na nastup uz Jazz orkestar HRT-a nagovorio ju je, nakon što je proučio partituru, dirigent Miron Hauser. Po odličnoj reakciji publike, slobodno možemo reći da nije pogriješio.

Brazilski gitarist, trombonist, dirigent, aranžer i skladatelj Emiliano Sampaio (1984.) za Jazz orkestar HRT-a napisao je skladbu zahvaljujući suradnji s Luisom Bonillom. Naime, kad je na Bonillinu zamolbu pisao aranžman za njegovu skladbu Visions, nadahnut tim djelom razvio je vlastito. Zato se njegova, potpuno nova skladba, zove Another Vision. Ipak, kao zahvalu za nadahnuće, Bonillo je potpisan kao suautor ove nove skladbe koja je oduševila zagrebačku publiku.


                                                         Pavle Jovanović (prvi s lijeva)

Gitarist Pavle Jovanović (1983.) vodi vlastite sastave i surađuje s mnogim uglednim hrvatskim jazzistima. Svaki od tri djela njegove prve jazz skladbe Dreams ima drugačiji ugođaj, no osnovni motiv pjesme je taj koji ih povezuje u cjelinu, u jedan 'san'. Publika je burnim pljeskom i ovacijama nagradila njegov skladateljski jazz prvijenac kao i njegovu solo gitarističku dionicu.


                                                        Ivan Božičević

Skladatelj, orguljaš, pijanist i aranžer Ivan Božičević (1961.) autor je niza skladbi raznih žanrova. Dobitnik brojnih nagrada u Hrvatskoj i inozemstvu. Proučava baroknu, elektroničku, world music i jazz glazbu te mogućnost njihova međusobnog prožimanja. Živi i radi u Splitu kao profesor kompozicije na Umjetničkoj akademiji. Uz Jazz orkestar HRT-a skladbom Waterfowl Leaves No Trace  predstavio i kao odličan jazz pijanist te oduševio sve prisutne u dvorani koji su tijekom izvedbe u programu provjeravali tko je skladatelj skladbe koja se većini 'dopala na prvu'.



                                                                        Ivan Bonačić, saksofon

Saksofonist i flautist Ivan Bonačić (1988.) svira s mnogim hrvatskim glazbenicima i vodi vlastiti sastav s kojim je snimio album autorskih skladbi Kraken. Skladbu Clouds Over Lapad  napisao je očaran svojim rodnim Lapadom. Publika je srčano uzvicima odobravanja nagradila i njegove solo dionice na saksofonu.

Mlada bubnjarica Bruna Matić (1995.) ovog se puta uz Jazz orkestar HRT-a, predstavila kao skladateljica. Njena skladba Call of the Void  koju obilježavaju disonantne harmonije, netradicionalan pristup materijalu, slojevita orkestracija, nekonvencionalna forma te istaknuta bubnjarska dionica, zatvorila je koncert kojim je Jazz orkestar HRT-a pod ravnanjem Mirona Hausera pokazao da je jazz scena u Hrvatskoj i šire itekako živa i mlada bez obzira na godišta autora.

Sve praizvedene skladbe publika u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti  nagradila je burnim pljeskom i ovacijama kao i autore koji su svi, osim spriječene Brune Matić, bili i uživali na koncertu koji je prštao svježom energijom i dobrim vibracijama.

Oni koji nisu bili u punoj dvorani, koncert su mogli pratiti u izravnom radijskom prijenosu urednice Darie Hodnik Marinković na Trećem programu Hrvatskog radija (HRT - HR3) kao i putem HRTi platforme. A svi će televizijsku snimku, urednice Melanije Pović Jagarinec i redatelja Miljenka Bukovčana, moći pogledati u jednom od nedjeljnih termina emisije Vrijeme je za jazz.