Raskoš stvaralaštva Darka Rundeka u izvedbi Jazz orkestra HRT-a

Zagreb, 3. travnja 2019. - Kao iznimna umjetnička suradnja nesumnjivo će ostati upisana ona između Jazz orkestra HRT-a i Darka Rundeka, čije je gostovanje u jazz ciklusu HRT-a izazvalo toliki interes da su upriličena dva (u međuvremenu rasprodana) koncerta; prvi, premijerni, održan je sinoć, 2. travnja 2019. u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti, pokazavši u kolikoj je mjeri njegov katalog pjesama upisan u kolektivnoj svijesti brojnih generacija s ovih prostora. Drugi je na redu večeras, 3. travnja u isto vrijeme, na istome mjestu, uz izravni prijenos na Trećem programu Hrvatskoga radija (urednica Daria Hodnik Marinković) te televizijsko snimanje (urednica Melanija Pović Jagarinec).

Susret glazbenika, koji svojim radom još od 1980-ih godina u sastavu Haustor obilježava ovdašnju glazbenu scenu, ali i šire, s Jazz orkestrom HRT-a rezultirao je spajanjem njegova jedinstvenog stila s raskoši big band formacije kroz viđenje vrsnih aranžera, članova i redovitih suradnika orkestra: Luke Žužića, Maka Murtića i Mirona Hausera, ujedno vođe orkestra u ovome projektu.

„Nisam nikada surađivao s velikim jazz orkestrom, iako mi je to bila jedna od većih inspiracija u životu. Postojala je emisija koja se zvala Za vaše poslijepodnevno raspoloženje na tadašnjem Radio Zagrebu, kad sam bio mali, tako da mi je svako popodne taj zvuk ulazio u uši, zvuk velikih jazz bendova i ta nevokalna muzika, tj. orkestralna”, rekao je uoči koncerta Darko Rundek.

S obzirom da još od Haustora brass sekcija zauzima istaknuto mjesto u njegovim instrumentacijama te da je, osobito tijekom samostalne karijere, redovito surađivao s velikim brojem glazbenika-instrumentalista, ovakva suradnja čini se potpuno prirodnim nastavkom kreativnih nastojanja. Izbor pjesama za ovu prigodu bio je ujedno i mala retrospektiva Rundekove karijere i stvaralaštva: od hitova Šejn, Ena i Šal od svile s Haustorovog hit albuma Bolero iz 1985., Bi mogo da mogu, Uhoda i Čudnih misli s posljednjeg Haustorovog studijskog albuma Tajni grad (1988.), preko vatrenog Apokalipso s istoimenog prvog samostalnog i bogato nagrađivanog albuma iz 1997. te pjesama Ruke i Ti i ja s albuma Ruke (2002.), do skladbi nešto novijeg datuma, Slick Señorita i Wanadoo s albuma Mhm A-ha Oh Yeah Da-Da (2006.) i Ima ih s izdanja Mostovi iz 2015.

„Prva je ideja bila da Jazz orkestar HRT-a obradi najpoznatije pjesme, pa da se vidi kako to zvuči kada to svira jazz band, a onda smo zajedno, sasvim prirodno, shvatili da među pjesmama koje su manje poznate ima onih koje su baš napravljene iz tog nekog swinga i s brass linijama koje za sobom vuku mogućnost razvijenog jazz aranžmana, tako da smo napravili kombinaciju poznatijih pjesama u jazz aranžmanu i onih manje poznatih koje su već bile prilično jazzerske, da to bude gušt i za svirati i za slušati”, otkrio je Darko Rundek.

Vokalna podrška Darku Rundeku bili su Maja Rivić i Igor Pavlica, dugogodišnji suradnik koji je zasvirao i trubu, a instrumentalna, dakako, cijeli, gotovo mulitiinstrumentalni, Jazz orkestar HRT-a u sastavu: Miro Kadoić, Mihael Gyoerek, Mario Bočić, Vojkan Jocić, Damir Horvat, Darko Sedak-Benčić, Trajče Velkov, Davor Kričić, Branko Sterpin, Istvàn Bellada, Zvonko Košak, Luka Žužić, Jure Urek, Joe Kaplowitz, Saša Borovec, Elvis Penava i Janko Novoselić.

„S profesionalne strane to bio jako dobar izbor. Darko Rundek je umjetnik koji ima prekrasne tekstove i prekrasne pjesme, neke više neke manje podatne za aranžiranje za big band, i to je bio velik izazov za sva tri aranžera. To govorim kao profesionalac, a ja osobno sam slušao Rundeka još kao dječak i to je ostvarenje mog sna. Mislim da je sve jako dobro uspjelo i da smo napravili jako dobar balans s poznatim i manje poznatim skladbama, i to smo sve ukomponirali u jedan cjelovečernji koncert”, zaključio je Miron Hauser.