Večer jazza, trube i Davora Križića

U dvorani Gorgona, u Muzeju suvremene umjetnosti, trubač i skladatelj Davor Križić obilježio je 8. svibnja koncertom 30 godina umjetničke karijere vezane uz Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije (HRT).

Prebogata karijera ispunjena tisućama nastupa i sjajnom svirkom u Jazz orkestru HRT-a. Tako bi se u jednoj rečenici mogao opisati profesionalni put Davora Križića, uglednog i nagrađivanog jazz glazbenika – trubača i skladatelja.

S trubom se počeo družiti već u djetinjstvu, a ljepota njezina oštrog i prodornog zvuka odvela ga je na studij u Graz. S 24 godine, 1990., dobiva 1. nagradu za najboljeg mladog glazbenika. Do danas, skupio je nekoliko Porina i nekoliko nagrada Status Hrvatske glazbene unije. Vodi vlastite sastave, nastupa s domaćim i stranim glazbenicima. Svirao je s Boilers Quartetom, grupom Cubismo, ali ima i vlastiti sastav Davor Križić Experiment.

U 90-minutnom  programu pod vodstvom Saše Nestorovića nastupili su i njegovi dugogodišnji prijatelji i kolege, izvodeći uglavnom Križićeve autorske skladbe. Koncertno slavlje zavidne karijere tako su uveličali pjevač Kristijan Beluhan, udaraljkaš Mladen Ilić Mlacka, vibrafonist Šimun Matišić, pijanist Matija Dedić, bubnjar Kruno Levačić, kontrabasist Ivar Roban Križić i pjevačka skupina The Messengers.


                       Izvodeći Križićevu skladbu Believin', na pozornici su istovremeno bili gotovo svi gosti                            

Na programu su bile Križićeve skladbe iz svih razdoblja karijere. Presjek tih 30 godina. Neke jako stare skladbe, a neke su baš za ovu večer aranžirane, objasnio je Križić. Kristijan Beluhan otpjevao je Monkovu skladbu I Mean You  te Križićevu Days In Havana  za koju je autor napisao tekst koji premijerno izveden što publika nagradila obilnim pljeskom. Silvije Glojnarić, s kojim je u Jazz orkestru HRT-a surađivao 20 godina i kojega smatra stručnjakom za Ellingtonovu glazbu, za ovu je prigodu napisao aranžman za Ellingtonovu African Flower, pri čemu je osmislio prostor za Križićev dijalog sa Šimunom Matišićem na vibrafonu. Kao dodatak koji je uzvicima odobravanja izmamila publika odsvirana je Golsonova I Remember Clifford. To je bila prva skladba koju sam kao šesnaestogodišnjak svirao uz Big Band Hrvatskog glazbenog zavoda pod vodstvom Marijana Domića koji me tada potaknuo da odsviram solo. I prvi pravi solo koji sam odsvirao u Jazz orkestru HRT-a bio je također u izvedbi te skladbe, tom prigodom, kao i na ovom koncertu, u aranžmanu Ladislava Fidrija, rekao je Križić.


                                   Na koncertu je Davor Križić pokazao i svoje umijeće sviranja korneta

Aranžmane za Križićeve skladbe, osim Glojnarića (Yeah Man), napisali su i Andreas Marinello (Days in Havana), Joe Kaplowitz  (Echoes of a Dream , Insite) te Luka Žužić (Waltz Through the Night, To the Light, Believin'). Oni su moje srodne duše i stalni suradnici, članovi mojeg sastava Experiment. Aranžman je napisao i Zoran Šćekić koji je moju skladbu 'Vesna'  oblikovao po mjeri mojih suradnika iz Boilers Quarteta: Matije Dedića, Ivara Robana Križića i Krune Levačića , naglasio je Križić.

Upoznali smo se 1993.  i počeli zajedno svirati i nastao je bend Boilers Quartet  koji je moj matični bend i koji me lansirao… To su moji počeci i imao sam veliku sreću svirati s najboljima, izjavio je za HRT Matija Dedić.

Sve skladbe na ovom slavljeničkom koncertu publika je sjajno prihvatila, a izvedbe nagradila dugotrajnim pljeskom ne izlazeći iz dvorane sve dok glazbenici nisu počeli napuštati pozornicu.

Koncert se mogao pratiti u izravnom radijskom prijenosu urednice Darie Hodnik Marinković na Trećem programu Hrvatskog radija (HRT - HR3) kao i putem HRTi platforme. Televizijska snimka, urednice Melanije Pović Jagarinec i redatelja Siniše Bulajića, moći pogledati u jednom od nedjeljnih termina emisije Vrijeme je za jazz.