Raskoš nacionalne glazbe pod vodstvom Vetona Marevcija

Sinoć je u zagrebačkom Hrvatskom glazbenom zavodu, Zbor Hrvatske radiotelevizije (HRT) pod vodstvom uspješnog dirigenta mlade generacije, Vetona Marevcija, održao posljednji koncert svog ciklusa Sfumato u sezoni 2018/2019.

Iako mlad, dirigent Veton Marevci (Karlovac, 1992.) ima iza sebe već bogato dirigentsko iskustvo. Po završetku srednje škole upisuje orkestralno dirigiranje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi maestra Uroša Lajovica. Početkom 2015. prvi put ravna Zagrebačkom filharmonijom, nakon čega godinu dana obnaša dužnosti asistenta dirigenta istog orkestra s kojim priprema brojne programe za gostujuće dirigente, ostvaruje dvije izvedbe Orffove kantate Carmina Burana  te humanitarni koncert Korak u život  s 2Cellos. Krajem 2018. nastavlja suradnju sa Zagrebačkom filharmonijom kroz dvije izvedbe Peće i vuka Sergeja Prokofjeva. Simfonijskim orkestrom HRT-a je prvi put ravnao na Samoborskoj glazbenoj jeseni  2018., a povremeno sa simfoničarima surađuje i kao asistent dirigenta; posebno važan projekt je bila hrvatska praizvedba Bernsteinove Mise. Za vrijeme diplomske godine bio je asistent dirigenta u Wagnerovom Ukletom Holandezu, a diplomirao je ravnajući izvedbu Puccinijeve opere La Bohème  u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK), s Evelin Novak u ulozi Mimi. Nastavak suradnje s HNK-om u Zagrebu je uslijedio kroz rad na Mozartovoj Čarobnoj fruli  čijim izvedbama ravna kroz 2019. Do sada je dirigirao još Slovenskom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Zadarskim komornim orkestrom te Karlovačkim komornim orkestrom čiji je umjetnički voditelj. Dobitnik je nagrade Mladi glazbenik godine za 2018. godinu koju dodjeljuje Zagrebačka filharmonija. Posebno sklon zborovima, odmah pri upisu studija počinje pjevati u Akademskom zboru Ivan Goran Kovačić, u kojem od 2012. godine do danas radi kao asistent dirigenta.


                                                                           Veton Marevci

U posljednje tri godine, Veton Marevci je kao asistent dirigenata pripremao Zbor HRT-a za više programa, a ponekad i pjevao tenorsku dionicu. Zvuk zbora i njegove osobitosti tako poznaje iznutra, kako je naglasila urednica izravnog prijenosa na Trećem programu Hrvatskog radija, Zrinka Matić. Sad kada radim svoj program, uviđam neke potpuno druge osobine Zbora. Oni se vrlo lako mogu prepustiti dirigentu, vrlo lako ih je voditi, vole muzicirati, vole pjevati i vrlo su emotivni u tome što rade,  kazao je Marevci.

Na programu su bila djela inspirirana tradicijskim napjevima autora s područja nekadašnje Kraljevine SHS. Svi posjetitelji u dvorani, kao i slušatelji Trećeg programa Hrvatskog radija, mogli su čuti izbor iz Šest narodnih pjesama  Emila Adamiča (Ptički lepo pojo, Rib'cam dobro gre, Od ogljarja), pjesme Pastirčki  i Zeleni Jurij  Antona Lajovica; Bosansku, Međimursku i Dalmatinsku rapsodiju  Krste Odaka te VII., VIII., IX. I X. Rukovet  Stevana Mokranjca.


                                                                  Veton Marevci i Zbor HRT-a

Kao solisti nastupili su članovi Zbora HRT-a mezzosopranistica Nikolina Virgej Pintar (Zeleni Jurij i Međimurska rapsodija), altistica Martina Borse (Bosanska rapsodija) te sopranistica Monika Cerovčec i tenor Andro Bojanić (Dalmatinska rapsodija).

Publika je sve izvedbe pozdravila snažnim i dugotrajnim pljeskom koji je Zbor HRT-a pod vodstvom mladog Vetona Marevcija nagradio dodatnom izvedbom X. Mokranjčeve Rukoveti: Pjesme s Ohrida.

Koncert se mogao pratiti u izravnom prijenosu, urednice Zrinke Matić, na Trećem programu Hrvatskoga radija (HRT - HR3) kao i putem HRTi platforme, a prije koncerta, slušatelji Hrvatskog radija mogli su čuti razgovor s gostujućim dirigentom.

Nakon uspješnog koncert u HGZ-u, Veton Marevci će Bosansku, Međimursku i Dalmatinsku rapsodiju  Krste Odaka, snimiti za Arhiv HRT-a te tako dodatno obogatiti i osvježiti hrvatsku audio baštinu. Bosanska i Međimurska rapsodija snimljene su još prije 30-ak godine, dok će Dalmatinska biti snimljena prvi puta.