Glazbom proslavljeni životi Suppéa i Offenbacha

Drugi koncert iz zajedničkog ciklusa Zbora i Simfonijskog orkestara Hrvatske radiotelevizije (HRT) – Kanconijer, sinoć je na pozornicu Koncertne dvorane Vatroslav Lisinski donio, u Zagrebu, rijetko izvođenu glazbu Franza von Suppéa i Jacquesa Offenbacha kojima se ove godine obilježava 200 godina od rođenja.

Pod vodstvom Aleksandra Markovića uz sjajne hrvatske soliste – Margaretu Klobučar, Janju Vuletić, Krešimira Špicera i Ljubomira Puškarića, ansambli HRT-a izveli su odabrane dijelove operete Boccaccio Franza von Suppéa i opere Hoffmanove priče Jaquesa Offenbacha.


       Margareta Klobučar, Janja Vuletić, Aleksandar Marković, Krešimir Špicer i Ljubomir Puškarić
 
Prvi dio koncerta otvorila je, kako i priliči, uvertira Boccaccia, operete u tri čina Franza von Suppéa. Zahvaljujući neodoljivim arijama i razrađenoj orkestraciji, Boccaccio se smatra njegovim najboljim ostvarenjem, a i sam majstor klasične bečke operete, smatrao ju je svojim najvećim životnim uspjehom. Publiku su nakon prve izvedbe trenutačno osvojile točke, koje su se i sinoć nakon dužeg vremena ponovo čule na jednoj zagrebačkoj pozornici. Točke poput Boccacciova i Fiamettina dueta Smilujte se slijepom siromahu  u interpretaciji Margarete Klobučar (Fiametta) i Janje Vuletić (Boccaccio), arije Imam li ljubav tvoju (Fiametta), komične Bačvareve pjesme Cijeli dan žena mi cekeće  u izvedbi Krešimira Špicera (Lotteringhi), valcera Firenca lijepe žene ima (Boccaccio i Fiametta) te Finala 2. čina u kojem je ulogu Neznanca pjevao Ljubomir Puškarić, u angažiranoj izvedbi svih glazbenika svakim taktom sve su više oduševljavale publiku koja je nakon velikog finala 3. čina toplim pljeskom nagradila sve izvođače na sceni – maestra Markovića, sve soliste, Simfoničare te Zbor kojeg je uvježbao Veton Marevci.

U drugom dijelu koncerta na programu su bili odabrani dijelovi Hoffmannovih priča, fantastične opere u pet činova Jacquesa Offenbacha. U ulozi Hoffmanna, prvi put nastupio je proslavljeni hrvatski tenor Krešimir Špicer. Uloge Giuliette, Antonie i Stelle otpjevala je hrvatska sopranistica s njemačkom adresom, Margareta Klobučar. Stalna članica ansambla Teatra u Trieru mezzosopranistica Janja Vuletić pjevala je dijelove Nicklaussa, Muze i Glas Majke, a prvak Opere HNK-a u Zagrebu, Ljubomir Puškarić otpjevao je dijelove uloga Lindorfa, Miraclea i Dapertutta. Nakon uvertire nizali su se najljepši ulomci opere poput Zbora nevidljivih duhova Glu, glu i scena u krčmi iz prvog čina, Hoffmanova arija Jednoć stiže na dvor u Eisenach, duet Hoffmana i Nicklaussa Samo hrabro i s mnogo pouzdanja!, poznata Barkarola: Lijepa noći, noći ljubavi (Nicklausse, Giulietta) za koju su burnim pljeskom nagrađene Margareta Klobučar i Janja Vuletić, kao i Ljubomir Puškarić za izvedbu arije Sjaji dijamante. Krešimir Špicer kao Hoffmann oduševio je pun Lisinski koji je njegovu interpretaciju nagradio snažnim pljeskom i uzvicima odobravanja koji nisu izostali niti na kraju koncerta za sve soliste i ansamble koji su sinoć pokazali svu raskoš svog umijeća.


                                                                  Aleksandar Marković

Maestro Marković sinoć je tako na najbolji mogući način proslavio desetogodišnjicu suradnje sa Simfonijskim orkestrom HRT-a s kojim je, kako je otkrio u razgovoru za Hrvatski radio, pokrio širok dijapazon stilova i programa. Bilo je i koncertnih izvedbi opera, bilo je i velikih simfonija bilo je zaista svega… Meni je svaki put zadovoljstvo i jako mi je drago doći u Zagreb i raditi s ovim vrsnim ansamblom koji se bavi ovim poslom na jedan vrlo ozbiljan i fokusiran način. I HRT kao institucija i način na koji njeguje glazbu je lijepa. Meni je dolazak u Zagreb nekako razlog za veselje i inspiraciju.

Koncert se mogao pratiti u izravnom prijenosu, urednice Zrinke Matić, na Trećem programu Hrvatskoga radija (HRT - HR3). Za vrijeme stanke u dvorani, slušatelji prijenosa mogli su čuti kratak razgovor s maestrom Aleksandrom Markovićem te tumačima glavnih rola Janjom Vuletić (Boccaccio) i Krešimirom Špicerom (Hoffmann) koji su sljedećih sedam dana dostupni u Slušaonici HRA.