Predstavljen CD "Ero s onoga svijeta" zabilježen u Münchenu uz Zbor HRT-a

Zagreb, 21. veljače 2020. - Na konferenciji za medije u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u predstavljena su dva projekta: sutrašnji nastup maestra Ivana Repušića na čelu Orkestra Minhenskog radija, kojemu je šef diriget, i Zbora Bavarskog radija sa solistima u ciklusu Lisinski subotom, te snimka opere Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca, objavljena u produkciji njemačkog nakladnika cpo, u čijoj izvedbi sudjeluju Zbor Hrvatske radiotelevizije (HRT) i Orkestar Minhenskog radija, dakako pod ravnanjem maestra Ivana Repušića. Solisti su: Valentina Fijačko Kobić kao Đula, Jelena Kordić kao Doma, Ljubomir Puškarić u ulozi Mlinara Sime i Ivica Čikeš kao Gazda Marko, na čelu s Tomislavom Mužekom u naslovnoj ulozi Ere, odnosno Miće.

Riječ je o snimci zabilježenoj u svibnju prošle godine kada je Zbor HRT-a, zahvaljujući pozivu Bavarskog radija i potpori Ministarstva kulture Republike Hrvatske, gostovao u Münchenu kako bi nastupio u ciklusu Orkestra Minhenskog radija u koncertnoj izvedbi opere Ero s onoga svijeta. Ta izvedba, održana 19. svibnja 2019. u Prinzregententheateru u Münchenu, snimljena je za CD koji je sada predstavljen. Na predstavljanju, koje je predvodio Davor Merkaš, urednik u Muzičkom informativnom centru Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, sudjelovali su maestrao Ivan Repušić, Martin Wagner, ravnatelj Bavarskog Radija, Burkhard Schmilgun u ime nakladnika cpo, Ivana Kocelj, rukovoditeljica RJ Glazba HRT-a te tenor i nacionalni operni prvak Tomislav Mužek.

„Ovo nije uobičajen projekt, to je uistinu poseban projekt. Uvijek rado ponavljam da glazba povezuje ljude i nadilazi granice. Drago mi je što ljudi diljem svijeta sada mogu otkriti ovu fantastičnu glazbu, koja im je do sada sigurno bila nepoznata“, izjavio je Martin Wagner, ravnatelj Bavarskoga radija.

Producent nakladnika cpo, Burkhard Schmilgun, glavni je inicijator cijeloga pothvata - preporučio je izvedbu Ere s onoga svijeta menadžerici Orkestra Minhenskog radija, Veroniki Weber, koja je u maestru Ivanu Repušiću našla idealnog tumača. „Mislim da je cpo etiketa koja je do sada objavila puno izdanja s djelima hrvatskih skladatelja. U Hrvatskoj su oni uistinu poznati, no u Njemačkoj ih publika ne poznaje najbolje, zato su ovakva izdanja od neizmjerne važnosti kod očuvanja i otkrivanja hrvatske kulture i tradicije“, izjavio je Burkhard Schmilgun.

Zahvaljujući inicijativi maestra Ivana Repušića, Zbor HRT-a, koji je za tu prigodu pripremio Luka Vukšić, također se priključio pothvatu: „Sjećam se trenutka kada mi je pristupio maestro Repušić, i za mene je on taj koji je sve to isplanirao, realizirao, upregnuo sve kotačiće u ovom projektu. Jednako kao što to radi s glazbenom izvedbom, tako je odradio organizacijski posao. On je zamislio suradnju između dva javna medijska servisa, Bavarskog radija i Hrvatske radiotelevizije, između jednog njemačkog orkestra, Orkestra Minhenskog radija, i jednog hrvatskog zbora, Zbora HRT-a. Na našu veliku sreću i uprava Bavarskog radija i uprava HRT-a ovu su inicijativu svesrdno podržale te su zajedničkim ulaganjem uspjeli ostvariti i koncertnu izvedbu u Münchenu i ovaj nosač zvuka. Zahvaljujem svima na pomoći na realizaciji, zajedničkim snagama smo uspjeli ostvariti ovaj projekt - i koncertnu izvedbu u Münchenu i objavljen nosač zvuka. Suradnja je bila uzorna u svakom segmentu i ne znam koju više pohvaliti“, izjavila je Ivana Kocelj, rukovoditeljica Radne jedinice Glazba, HRT-a, dodavši kako se uspjeh izvedbe, a za nadati se i snimke, dogodio jer su se svi angažirani, i Zbor HRT-a i Orkestar Minhenskog radija, pa i neki solisti, našli u novoj situaciji „u kojoj nema rutine i sve se mora raditi i promišljati iz početka, čega je posljedica jedan novi doživljaj“.

Maestro Repušić naposljetku je naglasio cilj ovoga projekta: „To je jedan zajednički projekt u kojemu su svi dali svoj maksimum. Jedino što još nije ispunjeno, a što se nadamo da bi nam i gospodin Wagner i gospodin Schmilgun i novinari mogli pomoći, jest da se dovoljno promovira ovo djelo, ne da bi ga se prodalo, nego da se samoinicijativno dogodi u budućnosti, što mi je najveća želja, da jedna operna kuća u svijetu, u Kanadi, Njemačkoj, Americi, čuje ovo djelo i samoinicijativno ga postavi na svojemu repertoaru. Onda smo zbilja napravili puno.“