SFUMATO

Utorak, 15. rujna 2020. u 20 sati
Crkva sv. Blaža, Zagreb

Nebo i zemlja Tomasa Cecchinija - koncertna promocija novoga nosača zvuka

Zbor HRT-a
Tomislav Fačini, dirigent

Solisti:
Monika Cerovčec, sopran
Anabela Barić, sopran 
Martina Borse, alt 
Siniša Galović, tenor 
Hugo Paulsson Stove, tenor 
Krešimir Stražanac, bas-bariton

Concerto dei venti: 
Robert Alexander Schlegl, barokni alt i tenor tromboni 
Martin Bolterauer, kornet, cornetto muto 
Juan González Martínez, tenor, barokni tenor trombon 
Cameron Drayton, barokni bas trombon 

Ana Vasić, violina 
Izidor Erazem Grafenauer, teorba 
Dario Poljak, orgulje, čembalo 
Fran Petrač, violone

Vrsni, međunarodno afirmirani vokalni solisti i instrumentalisti, udružili su se sa Zborom HRT-a i maestrom Tomislavom Fačinijem kako bi na novome nosaču zvuka studijski zabilježili skladbe Tomasa Cecchinija. Prvi koncert u novoj sezoni ciklusa Sfumato predstavlja taj projekt koncertnom izvedbom Cecchinijevih skladbi u istome sastavu kao i na CD-u.

Skladatelj koji je u prvoj polovici 17. stoljeća djelovao kao maestro di cappella splitske i hvarske katedrale, ostavio je nekoliko zbirki svjetovnih madrigala i duhovnih skladbi koje svjedoče o suvremenosti njegove glazbe. Prateći glazbene trendove svojega vremena uglazbljivao je stihove talijanskih pjesnika u stilu monodijskih madrigala, moderne vokalnoinstrumentalne vrste koja je svoj vrhunac doživljavala upravo u Cecchinijevo vrijeme. Prvi put te je skladbe predstavio u zbirci Amorosi concetti I, objavljenoj 1612. u Veneciji, a uslijedile su i druge zbirke od kojih su na CD-u, osim spomenute, zastupljene i Amorosi concetti III (Venecija, 1616.) te Psalmi, missa, et alia cantica, zbirka peteroglasnih uglazbljenja psalama, mise i drugih duhovnih tekstova (Venecija, 1619.) koja opet ukazuje na skladateljevo poznavanje polifonije starih majstora, ali i novih kretanja tipičnih za Veneciju toga vremena. Još jedna njegova zbirka, Cinque messe a due voci, krije osobitu zanimljivost: prve instrumentalne sonate nastale na području današnje Hrvatske od kojih je osma izabrana za nosač zvuka, a time i za koncert.

Stvaralaštvo Tomasa Cecchinija u fokus glazbene javnosti došlo je ponovno tek u 20. stoljeću zahvaljujući istraživanjima muzikologa Dragana Plamenca, Bojana Bujića, Lovre Županovića i potom Ennia Stipčevića te nastojanjima dirigenta Vladimira Kranjčevića. Zahvaljujući novim znanstvenim spoznajama i povijesno osviještenim izvođenju, kao i novim kritičkim izdanjima sačuvanih Cecchinijevih zbirki, danas možemo predstaviti i novi pogled na Cecchnijev opus. CD Nebo i zemlja Tomasa Cecchinija te koncerti koji će proizaći iz toga projekta svakako su važan korak u revitalizaciji njegove glazbe u suvremenu glazbenu praksu.

Ulaz na koncert je slobodan uz poštivanje epidemioloških mjera.

Izravni prijenos na Trećem programu Hrvatskoga radija.