13:15 / 11.02.2021.

Autor: HRT

Jazz orkestar HRT-a pokazao raskoš stvaralaštva Toshiko Akiyoshi

Jazz orkestar HRT-a & Miron Hauser

Jazz orkestar HRT-a & Miron Hauser

Foto: Marija Štilinović / HRT

Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije uspio je, u neizvjesnim i izazovnim vremenima pandemije, očuvati koncertnu sezonu 2020/2021, pa je sinoć, 10. veljače, priredio i četvrti ovosezonski koncert u svojemu ciklusu. Posebne okolnosti muziciranja zbog poštivanja epidemioloških mjera neminovno su se odrazile na način organizacije koncerata, pa su članovi Jazz orkestra HRT-a, drugi put u ovoj sezoni, nastupili bez publike, ali uz izravni prijenos na Trećem programu Hrvatskoga radija i televizijsko snimanje. Koncert je upriličen i na novome mjestu – u Studiju Anton Marti na Hrvatskoj radioteleviziji. Program je bio posvećen legendarnoj japansko-američkoj jazz glazbenici Toshiko Akiyoshi.

„Njezina glazba je zbilja prekrasna, svirao sam s njom prije jedanaest godina u HGM Jazz Orkestru, bilo je zbilja divno imati nju ispred orkestra i osjetiti tu karizmu i tu energiju, kao i muziku koju ona piše. Ostalo mi je to u lijepom sjećanju. Mislim da mi kao orkestar, osim što trebamo izvoditi nove skladbe i raditi nove programe, trebamo biti i svojevrsni spomenik kulturi i svirati programe iz big band povijesti, a ovo je definitivno jedan od programa koji je 'must' za svaki orkestar“, rekao je umjetnički voditelj Jazz orkestra HRT-a Miron Hauser uoči koncerta za emisiju Pozivnica Radija Sljeme.

Miron Hauser, Jazz orkestar HRT-a

Miron Hauser, Jazz orkestar HRT-a

Foto: Marija Štilinović / HRT

O umjetničkim dosezima Toshiko Akiyoshi, rođene 1929., dovoljno svjedoči već i četrnaest nominacija za Grammy, te brojna priznanja među kojima su New York City's Liberty Award i titula NEA Jazz Master američke Nacionalne umjetničke zaklade. Nakon što je iz Japana stigla u New York kako bi studirala na Berklee College of Music, profilirala se u inovativnu i energičnu pijanisticu te skladateljicu i aranžerku za big bandove. Njezina djela izvodili su vodeći američki jazz orkestri, ali i klasični, simfonijski orkestri. Big bandovi koje je vodila sa suprugom, flautistom i saksofonistiom Lewom Tabackinom, ubrajaju se među najbolje druge polovice 20. stoljeća. S jazz orkestrima snimila je 22 albuma.

Kao skladateljica i aranžerka, ističe dvije vrste glazbe važne za svoje stvaralaštvo – glazbu Dukea Ellingtona koja je na nju utjecala načinom „pričanja priče“, te japansku tradicionalnu glazbu čije je elemente, poput zvuka japanskih bubnjeva, inkorporirala u vlastiti izričaj.

Jazz orkestar HRT-a na čelu s Mironom Hauserom raskoš stvaralaštva te glazbenice pokazao je kroz njezinih devet skladbi: Tuning Up, Lazy Day, Yellow Is Mellow, Interlude, After Mr. Teng, Transience, Son Of Road Time, I Ain't Gonna Ask No More, Long Yellow Road.


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!