13:22 / 28.05.2021.

Autor: HRT

Violončelist Asier Polo uz Simfonijski orkestar HRT-a

Asier Polo

Asier Polo

Foto: Noah Shaye / promo

Četvrtak, 10. lipnja 2021. u 20 sati

Mala dvorana Doma sportova


Simfonijski orkestar HRT-a

Enrico Dindo, dirigent

Asier Polo, violončelo


Edward Elgar: Koncert za violončelo i orkestar u e-molu, op. 85

Robert Schumann: 4. simfonija d-molu, op. 120

Simfonijski orkestar HRT-a ovu će sezonu Majstorskog ciklusa zaključiti nastupom pod vodstvom svojega šefa dirigenta Enrica Dinda. Bit će to ujedno oproštaj maestra Dinda kao šefa dirigenta od članova Simfonijskog orkestra HRT-a, nakon šest godina na toj poziciji. Na koncertnom podiju pridružit će im se „najslavniji španjolski violončelist današnjice“ (prema časopisu El Mundo) - Asier Polo.


Asier Polo surađuje s vodećim svjetskim orkestrima (Philharmonia Orchestra, Londonski simfonijski orkestar, Danski nacionalni simfonijski orkestar, Izraelska filharmonija, Filharmonija BBC-a i mnogi drugi) i dirigentima (John Axelrod, Pinchas Steinberg, Rafael Frühbeck de Burgos, Juanjo Mena, Antoni Wit… ) te nastupa na najprestižnijim festivalima. Uz Simfonijski orkestar HRT-a i maestra Dinda, predstavit će se Koncertom za violončelo i orkestar u e-molu, op. 85 Edwarda Elgara. Riječ je o Elgarovom posljednjem velikom ostvarenju, nastalome neposredno nakon Prvog svjetskog rata, kontemplativnog i elegičnog karaktera. U vrijeme nastanka, 1919., Elgarov izričaj pomalo je bio zastario, a recepciji Koncerta nije pomogla ni katastrofalna praizvedba, zbog nedovoljno pokusa. Tek 1960-ih, zahvaljujući izvedbama i snimkama violončelistice Jacqueline du Pré, Koncert je privukao pažnju glazbene javnosti te ušao u repertoar vodećih violončelista.


Svoju Četvrtu simfoniju Robert Schumann počeo je pisati samo nekoliko mjeseci nakon praizvedbe Prve simfonije, u ljeto 1841. I dok je Prvu simfoniju koncipirao prilično konvencionalno i u vedrom duhu, u sljedećoj se odlučio na eksperiment: spajanje tradicionalnih četiriju stavaka kako bi dobio neprekinuti tijek glazbe, uz prilično mračno ozračje. Djelo je predstavljeno javnosti krajem godine u Gewandhausu u Leipzigu uz pozitivne reakcije kritičara, iako je publika bila zbunjena neuobičajenom formom. Deset godina poslije, Schumann se vratio Simfoniji (napisavši u međuvremenu još dvije) te ju preradio i reorkestrirao. Ta je verzija praizvedena 1853. s velikim uspjehom, te je ubrzo i objavljena kao Schumannova Četvrta simfonija. Iako i izvorna verzija ima svoje poklonike (primjerice Johannes Brahms), češće se izvodi druga.


Izravni prijenos koncerta na Trećem programu Hrvatskoga radija i Trećem programu Hrvatske televizije.


Zbog epidemioloških mjera i ograničenog broja posjetitelja na ovome koncertu, ulazak u Malu dvoranu Doma sportova biti će moguć za prošlogodišnje pretplatnike Majstorskog ciklusa koji nam do srijede 9. lipnja od 9-16 sati potvrde dolazak na broj telefona 01/634-3549. Prijave primamo do popunjenja slobodnih mjesta. Molimo vas da radi evidencije posjetitelja u dvoranu dođete najkasnije do 19.30, uz poštivanje svih epidemioloških mjera. 


Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!