Raskošne interpretacije glazbe 20. stoljeća uz Pascala Rophéa i Martinu Filjak
13:38 / 01.04.2022.
Autor: HRT
Objavljeno: 01.04.2022., prije 3 mjeseca
Autor: HRT
PODIJELI
Sergej Evseev, Martina Filjak
Foto: Jasenko Rasol / HRT
Zagreb, 1. travnja 2022. – Sinoć je u Majstorskom ciklusuSimfonijskog orkestra HRT-a drugi put u ovoj sezoni gostovao maestro Pascal Rophé. Predvodio je program sazdan od djela nastalih sredinom 20. stoljeća: Istarska suitaNatka Devčića, Treći koncert za klavir i orkestarBéle Bartóka i suita Žar-pticaIgora Stravinskog. Kao solistica u Bartókovu Koncertu nastupila je naša sjajna pijanistica Martina Filjak.
Cijenjeni maestro Pascal Rophé u rujnu, na tri godine, preuzima mjesto šefa dirigenta Simfonijskog orkestra HRT-a, a trenutačno istu funkciju obnaša u Nacionalnom orkestru regije Pays de la Loire. Iznimno cijenjen kao promicatelj glazbe 20. stoljeća, izgradio je i zavidan ugled interpreta velikog simfonijskog repertoara, uz suradnje s vodećim svjetskim orkestrima.
„Vrlo sam sretan što sam ovdje. Počinjem trogodišnji period rada s ovim orkestrom; katkad dirigenti susreću orkestre i tako se stvari događaju. Pokušat ćemo ići negdje zajedno; tako zamišljam ovaj posao – radimo zajedno, pokušavamo stići nekamo i povesti i publiku s nama“, najavio je svoj mandat na čelu Simfonijskog orkestra HRT-a.
Djela na sinoćnjem programu, osim što su nastala u isto vrijeme, povezana su različitim interpretacijama folklornih elemenata. Natko Devčić u Istarskoj suiti, jednom od najpoznatijih ostvarenja hrvatske simfonijske glazbe, reinterpretira izvorne istarske narodne napjeve dodajući im raskošnu orkestraciju. Béla Bartók u Trećem koncertu za klavir i orkestar, pisanom pred kraj njegova života u SAD-u, pojednostavljuje svoj izričaj u smjeru neoklasicizma, ali i koristi mađarski folklor i svoju karakterističnu 'noćnu glazbu'. Igor Stravinski u svojoj trećoj suiti prema baletu Žar-ptica, iz 1945., bogatom je karakterizacijom bajkovite radnje folklornog izvora stvorio jednu od najblistavijih orkestralnih partitura 20. stoljeća.
„Veselim se uzbudljivom koncertu prožetom bojama, dinamikom i veseljem u orkestru s kojim već dulje surađujem. Ovo je prvi put da surađujem s Martinom Filjak, ali znam za nju otprije jer je sjajna pijanistica“, rekao je maestro Rophé uoči sinoćnjeg nastupa.
Martina Filjak, Pascal Rophé, Foto: Jasenko Rasol/HRT
Naša i u domaćim i međunarodnim okvirima, najistaknutija pijanistica Martina Filjak nedavno se vratila s trijumfalnog gostovanja u SAD-u. Bila je iznimno aktivna i tijekom pandemije, no svakako je najveće zadovoljstvo, kako i sama kaže, i za izvođače i za publiku, doživljaj nastupa uživo, što se moglo osjetiti i sinoć. Glazbenica se rado vraća suradnjama sa Simfonijskim orkestrom HRT-a (uz ostalo, bilježi i nagradu Judita za zajednički nastup na 59. Splitskom ljetu 2013.).
„Sviranje s orkestrom ima nekoliko koeficijenata koji su meni strašno prirasli srcu: velik zvuk, zanimljiva partitura, solističko sviranje i kombinacija solističkog i komornog sviranja, jer ponekad muzicirate s grupom instrumenata kao da svirate komornu, a ne simfonijsku glazbu. Tu je puno segmenata koji mene strašno vesele, a imam i tu sreću i zadovoljstvo, zapravo dugogodišnji trud, da sam izgradila velik repertoar klavirskih koncerata koji na neki način i vodi moju karijeru“, otkrila je Martina Filjak za HRT.
Sinoćnjim odobravanjima publike u Dvorani Lisinski odazvala se izvedbom skladbe Für AlinaArva Pärta.
Koncert se mogao pratiti u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija. Snimka je dostupna na platformi HRTi i na Slušaonici Hrvatskoga radija.
HRT koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi Vam pružio bolje korisničko iskustvo o čemu više možete pročitati OVDJE. Ako ne želite dopustiti da HRT na vaše računalo upisuje kolačiće, možete to spriječiti postavkama Vašega internetskog preglednika.