Rezidencijalni skladatelj HRT-a Mladen Tarbuk predstavio svoje tri nove skladbe

Utorak, 8. studenoga u 20 sati
Koncertna dvorana Blagoje Bersa - Muzička akademija u Zagrebu
Mexicana
Zbor HRT-a
Mladen Tarbuk, dirigent
Barbara Suhodolčan, sopran
Tamara Coha Mandić, flauta; Nikola Fabijanić, alt saksofon; Diana Grubišić Ćiković, harfa; Vedran Kocelj, truba; Goran Glavaš, trombon; Domagoj Gušćić, čelesta; Ivana Bilić, udaraljke

Mladen Tarbuk: Dušo moja, za muški zbor (praizvedba)
Mladen Tarbuk: Govoren' je Judino, za muški zbor (praizvedba)
Heitor Villa-Lobos: Quatuor pour flute, saxophone alto, harpe et choeur féminin
Mladen Tarbuk: Mexicana, za ženski zbor, mezzosopran solo, flautu, trubu, trombon, harfu i udaraljke (praizvedba)

Zbor HRT-a za svoj se drugi koncert u ciklusu Sfumato privremeno preselio u Dvoranu Bersa na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Koncert pod nazivom Mexicana predstavio je tri nove skladbe ovosezonskog rezidencijalnog skladatelja HRT-a Mladena Tarbuka koji se stoga ovom prigodom predstavio u dvostrukoj ulozi, ujedno dirigirajući ansamblom. Uz njegove tri skladbe, Dušo moja i Govoren' je Judino, obje za muški zbor a cappella te Mexicanu za mezzosopran, ženski zbor, flautu, trubu, trombon i udaraljke, na programu je bio i Kvartet Heitora Villa-Lobosa u čijoj su se izvedbi udružili Diana Grubišić Ćiković (harfa), Domagoj Gušćić (čelesta), Tamara Coha Mandić (flauta) i Nikola Fabijanić (alt saksofon) sa ženskim dijelom Zbora HRT-a.

Prva od triju novih skladbi Mladena Tarbuka bila je Dušo moja, nastala na tekst Smiljana Radića i nadahnuta pjevanjem dalmatinskih klapa, nakon koje je također muški dio Zbora HRT-a, izveo Govoren' je Judino, kompleksnu skladbu isprepletenu tradicionalnim polifonim tehnikama nastalu na tekst nepoznatog autora iz zbornika Vartal Trogiranina Petra Lucića s kraja 15. stoljeća. Drugi dio koncerta bio je rezerviran za spomenutu Mexicanu, nastalu kao rezultat suradnje maestra Tarbuka i naše književnice i pjesnikinje Sibile Petlevski. Pisana za mezzosopran, ženski zbor, flautu, trubu, trombon i udaraljke, skladba u prvi plan stavlja unutarnju dramu jedne žene pri čemu se razvoj materije odvija na pozadini ispreplitanja motiva astečke mitologije i kršćanske suvremenosti, što je, uz specifično artikuliranje teksta solističke dionice, koju je suvereno interpretirala mlada sopranistica Barbara Suhodolčan, izraženo i kroz dramatski razvoj materije te osebujne efekte instrumentarija koji su činili: Tamara Coha Mandić, flauta, Vedran Kocelj, truba, Goran Glavaš, trombon i Ivana Bilić, udaraljke.