200. obljetnica rođenje Johana Straussa II. obilježena je nizom događanja. Zagrepčani su imali sreću da je Beč došao njima, a nisu morali oni njemu.
24.12.2025.
13:41
Autor: Antonia Ćosić / VIK / HRT
200. obljetnica rođenje Johana Straussa II. obilježena je nizom događanja. Zagrepčani su imali sreću da je Beč došao njima, a nisu morali oni njemu.
Originalni Strauss orkestar – Strauss Capelle Vienna slijedi tradiciju onog vremena, a sinoć ga je predvodio skladatelj u obliku avatar nastalog uz pomoć umjetne inteligencije. Multimedijski spektakl u Areni Zagreb koji je okupio Bečki Balet, Zbor HRT-a i sopranisticu Sandru Bagarić ponudio je božićni koncert, a najavljeno je da bi to moglo postati i tradicija.
- Ovo je više od posjeta i koncerta. Radili smo na novom formatu showa da bismo glazbu koju smo izveli na više od 2000 koncerata diljem svijeta, doveli na novu razinu. U Zagrebu predstavljamo novi format – imerzivno iskustvo za ljude koje prati klasična glazba. – kazao je za Vijesti iz kulture Francisco Supin, umjetnički direktor Strauss Capelle Vienna.
- Moja velika arija Moje usne ljube vruće, najviše me veseli… Vidite da sma se pripremila s crvenim ružem. To mi je najdraža točka jer plešem po cijeloj sceni. Veselim se zapravo svemu, jer nastupamo pred brojnom publikom i želim razveseliti sva ta srca. – iskrena je bila Megan Kahts, mezzosopranistica.
Program je obuhvatio najpoznatija djela Straussove ostavštine, među kojima su se istaknuli Na lijepom plavom Dunavu, Carski valcer, Glasovi proljeća i uvertira iz operete Šišmiš, dok su djela Franza Lehára, Čajkovskog i Delibesa dodatno obogatila večer emotivnom i stilskom raznolikošću.
Snažan pečat večeri dali su i solisti – Megan Kahts, mezzosopran i Veronika Seghers, sopran te Vincent Schirrmacher, tenor izvedbama operetnih i opernih arija kao što su Dein ist mein ganzes Herz i Lippen schweigen…
Vizualni identitet večeri upotpunili su članovi Vienna State Balleta, čiji su elegantni pokreti dali glazbi tijelo i ritam, dok su svjetlosne projekcije i scenografija pratili svaki glazbeni prijelaz, stvarajući osjećaj potpunog uranjanja u Straussov svijet. Baletne interpretacije valcera dodatno su naglasile lakoću i fluidnost glazbe, pretvarajući zvuk u pokret.
Vrhunac večeri bio je nastup Sandre Bagarić, koji je unio snažan, prepoznatljiv božićni duh i toplinu hrvatskog glazbenog identiteta. Njezin glas, istodobno moćan i topao, ispunio je prostor Arene osjećajem blagdanske bliskosti i radosti. Svojim nastupom povezala je bečku glazbenu tradiciju sa senzibilitetom hrvatske publike, donoseći emocionalni most između klasičnog repertoara i blagdanske simbolike koju Božić nosi. Uz nju, Zbor HRT-a dao je večeri dodatnu monumentalnost i svečanost.
U publici su se mogli vidjeti roditelji s djecom, mladi parovi, ljubitelji klasične glazbe, ali i oni koji su Straussovu glazbu doživjeli po prvi put – svi objedinjeni osjećajem pripadnosti i zajedništva, svjesni da sudjeluju u nečemu iznimno posebnom.










Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora