Poruka nade Simfonijskog orkestra HRT-a i maestra Ivana Repušića
11:48 / 01.04.2021.
Autor: HRT
Objavljeno: 01.04.2021., prije 1 godinu
Autor: HRT
PODIJELI
Ivan Repušić, Stanko Madić, Simfonijski orkestar HRT-a
Foto: Marija Štilinović / HRT
U crkvi sv. Blaža u Zagrebu, u srijedu, 31. ožujka 2021., Simfonijski orkestar HRT-a nastupio pod ravnanjem maestra Ivana Repušića, uz soliste - altisticu Sonju Runje i violinista Stanka Madića. Koncert predviđen u ciklusu Kanconijer održan je kao snimanje za radio i televiziju, bez publike uz poštivanje epidemioloških mjera; snimka će se emitirati danas, u četvrtak, 1. travnja u 20 sati na Trećem programu Hrvatskoga radija, te u petak, 2. travnja u 17 sati na Trećem programu Hrvatske televizije.
U skladu s vremenom i prostorom u kojemu se izvodi, program s djelima Stabat materAntonija Vivaldija, Koncert za violinu i orkestar Daleka svjetlostPēterisa Vasksa, te Adagietto iz Pete simfonijeGustava Mahlera, osmišljen je kao izraz duhovnosti i introspekcije, sa simbolikom transformacije od tame kao svjetlu, od očaja ka nadi.
- Riječ je o kontemplativnom programu usklađenom s vremenom, koji je vezan i uz prostor u skladu s uvjetima koji su dopušteni. Vjera u nadu da ćemo se izvući iz ove situacije možda je u srži ovoga programa i daje nam neku vrstu optimizma. U Vivaldiju nakon cijelog molskog ugođaja imamo svjetlo na kraju s prelaskom u dur. U Koncertu Peterisa Vasksa glazba dolazi iz tišine i nestaje u tišini. I za kraj Mahlerova glazba koja svojim zadnjim zvucima daje vrstu nade, poput prijelaza iz jednog svijeta u drugi, - pojasnio je maestro Ivan Repušić, redoviti gost Simfonijskog orkestra HRT-a, ali i šef dirigent Orkestra Minhenskog radija, prvi stalni gost dirigent Njemačke opere u Berlinu te donedavni glavni glazbeni ravnatelj Državne opere Donje Saske u Hannoveru.
Ivan Repušić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Ivan Repušić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Ivan Repušić, Simfonijski orkestar HRT-a, Foto: Marija Štilinović/HRT
Altistica Sonja Runje, iznimno tražena na međunarodnim pozornicama barokne glazbe, pokazala se kao sjajan izbor za tumačenje potresnog teksta o boli Majke Božje za raspetim sinom u Vivaldijevu uglazbljenju Stabat mater, kojemu osobitu dimenziju daje odnos ženskog glasa i orkestra.
Središnja skladba programa, ekspresivni Koncert za violinu i orkestar Daleka svjetlost suvremenog latvijskog skladatelja Pēterisa Vasksa, pripala je mladom violinistu Stanku Madiću koji iza sebe već ima djelovanje u Državnoj kapeli Dresden i mjesto koncert-majstora Državne filharmonija Nürnberg. Trenutačno je prvi koncert-majstor Orkestra Minhenskog radija gdje redovito radi s maestrom Repušićem, pa su nedavno i snimili upravo Vasksov Koncert.
- Veoma sam zahvalan za svaki koncert u ovo doba pandemije kada se koncerti otkazuju posvuda, i utoliko mi je srce ispunjenije što je u relativno kratkom roku došlo do realizacije. Izbor Vasksova Koncerta priliči prije svega vremenu kada će koncert biti dostupan publici - pred Uskrs i tematski se uklapa u koncept programa - duhovno i prostorno. U crkvi sv. Blaža će zbog akustike svaka dinamička nijansa koju je Vasks utkao u Koncert doći do izražaja, a uz suradnju sa maestrom Repušićem i izvrsnim Simfonijskim orkestrom HRT-a ovo će monumentalno djelo zaživjeti u svem svom sjaju. Za mene osobno, ovaj koncert, odnosno prilika da sviram u ovo grozno doba, doslovno je spas od depresije i tuge. Hvala vam! - poručio je Stanko Madić uoči izvedbe.
Ivan Repušić, Sonja Runje, Simfonijski orkestar HRT-a, Foto: Marija Štilinović/HRT
Sonja Runje, Foto: Marija Štilinović/HRT
Sonja Runje, Simfonijski orkestar HRT-a, Ivan Repušić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Stanko Madić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Stanko Madić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Stanko Madić, Simfonijski orkestar HRT-a, Ivan Repušić, Foto: Marija Štilinović/HRT
Bezvremenski Adagietto iz Pete simfonije Gustava Mahlera pokazao se kao najprikladniji zaključak programa koji na niz razina izražava vjeru u bolju budućnost, među ostalim i za same glazbenike: - Ovo je teška situacija prije svega za samostalne umjetnike, zborske pjevače itd. Mislim da je jako važno da ostanemo aktivni bez obzira gdje se svira, da ne ispadne da je klasična glazba stvar luksuza. Mislim da se može naći načina, s dobrom epidemiološkom organizacijom, da i publika bude prisutna. Jer će dugo vremena trebati da se stvari vrate u normalu, - zaključio je maestro Repušić.
HRT koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi Vam pružio bolje korisničko iskustvo o čemu više možete pročitati OVDJE. Ako ne želite dopustiti da HRT na vaše računalo upisuje kolačiće, možete to spriječiti postavkama Vašega internetskog preglednika.