Simfonijski orkestar HRT-a, Carolin Widmann, Niklas Benjamin Hoffmann
Foto: Jasenko Rasol / HRT
Zagreb, 21. studenoga 2025. - Sinoćnji koncert Simfonijskog orkestra HRT-a, treći u ovoj sezoni Majstorskog ciklusa, pod naslovom Tumačenja nedovršenog ponudio je publici pronicljivo promišljen program koji je, kroz tri skladateljska poglavlja, istražio odnos dovršenog i otvorenoga, tradicije, i to one germanske i romantičarske, i inovacije. Koncert je počeo Osmom, Nedovršenom simfonijom Franza Schuberta, a zaključen skladbom Rendering Luciana Beria. U središtu se smjestio Koncert za violinu i orkestar, op. 64 Felixa Mendelssohna u kojemu je očarala njemačka violinistica Carolin Widmann. Koncert je predvodio njezin zemljak, mladi dirigent Niklas Benjamin Hoffmann.
Gostovanje maestra Niklasa Benjamina Hoffmanna, koji od 2016. djeluje kao pomoćni dirigent Londonskog simfonijskog orkestra, dogodilo se zahvaljujući njegovoj pobjedi na posljednjem izdanju Međunarodnog natjecanja mladih dirigenata Lovro von Matačić 2023. Tada je, uz ostale nagrade, osvojio i nastup na čelu Simfonijskog orkestra HRT-a. Tražen diljem Europe, iza sebe ima već znatno iskustvo s nizom orkestara, kojima je sada pridružio i Simfonijski orkestar HRT-a.
Koncert je otvorila Schubertova Osma simfonija u h-molu, Nedovršena, kao jedno od ključnih ishodišta romantizma - djelo koje, unatoč samo dvama stavcima, već više od stoljeća fascinira svojom dramaturškom ravnotežom i bogatstvom tematskih ideja. Oblikovana u širokim, odvažnim frazama, s naglašenim kontrastom između tamnih, napetih orkestralnih boja i lirske mekoće, pokazala je istančanu viziju maestra Hoffmanna.
Niklas Benjamin Hoffmann
Foto: Jasenko Rasol / HRT
U središnjem dijelu večeri publiku je oduševila violinistica Carolin Widmann, čije je tumačenje Mendelssohnova Koncerta za violinu i orkestar u e-molu, op. 64 spojilo tehničku briljantnost i muzikalnu zrelost. Carolin Widmann, poznata kao svestrana glazbenica koja s jednakim žarom pristupa kanonskim djelima violinističkog repertoara kao i suvremenim skladbama, za svoje je tumačenje Mendessohnova Koncerta 2016. godine osvojila prestižnu nagradu ICMA. Sinoćnjom izvedbom, i dirigent i solistica, ali i Simfonijski orkestar HRT-a, ostvarili su partnerski odnos koji je Mendelssohnov Koncert - već u 19. stoljeću revolucionaran zbog drugačije dinamike orkestra i solista - prikazao u punoj svježini. Dugi pljesak nagradio je njihovu suradnju te iznjedrio dodatak: Sarabandu iz Partite u d-molu J. S. Bacha, dakako u još jednoj sjajnoj izvedbi Carolin Widmann na povijesnoj violini G. B. Guadagninija iz 1782. godine.
Carolin Widmann
Foto: Jasenko Rasol / HRT
Večer je zaključena djelom Rendering Luciana Berija, jednoga od velikana glazbe 20. stoljeća, čiju stotu obljetnicu rođenja obilježavamo ove godine. Berio je u tom djelu pristupio Schubertovim skicama za Desetu simfoniju, ali ne kao dovršavatelj, već kao restaurator - nadopunjujući fragmente vlastitim, suvremenim glazbenim „žbukama“ koje ističu ljepotu izvornika, a pritom ne skrivaju njegove pukotine. Maestro Hoffmann vješto je vodio orkestar kroz kompleksnu stilsku višeslojnost djela, suptilno razlikujući Schubertove linije od Berijevih intervencija. Rezultat je bio dojmljiv zvučni mozaik u kojem se prošlost i sadašnjost prepliću u snažnoj cjelini suvremenog dijaloga s poviješću.
Gosti Simfonijskog orkestra HRT-a, kao i dan prije na generalnoj probi, bili su učenici Glazbene škole Ferdo Livadić iz Samobora u pratnji svoje profesorice povijesti glazbe Antonije Petrić Andabak i ravnateljice škole Silvije Kalšan, a zahvaljujući vrijednoj inicijativi i ugovoru o suradnji s HRT-om kojim škola obogaćuje nastavu za svoje učenike.
Koncert se mogao pratiti u izravnom prijenosu na Hrvatskom radiju. Snimka je dostupna na platformi HRTi i u Slušaonici Hrvatskoga radija.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, TikTok i YouTube!