Četvrtak, 28. travnja 2022. u 19.30
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog
San o Eliziju
Simfonijski orkestar HRT-a
Sergej Krylov, violina i dirigent
Felix Mendelssohn-Bartholdy: San ljetne noći, uvertira
Felix Mendelssohn-Bartholdy: Koncert za violinu i orkestar u e-molu, op. 64
Olga Rayeva: Nježni vjetar Elizija, za violinu i orkestar
Sergej Prokofjev: 1. simfonija u D-duru, Klasična, op. 25
Vrhunsko glazbeno umijeće, intenzivni lirizam i očaravajuća tonska ljepota neke su od kvaliteta koje Sergeju Krylovu osiguravaju mjesto među vodećim glazbenicima današnjice.
Ruski violinist s talijanskom adresom od 2008. godine glazbeni je ravnatelj Litvanskog komornog orkestra s kojim nerijetko nastupa u dvostrukoj ulozi dirigenta i solista. Istovremeno, kao solist, redoviti je gost vodećih glazbenih institucija i orkestara. Nastupao je uz Ruski nacionalni orkestar, Filharmoniju Scale, Orkestar Akademije Santa Cecilia, Filharmoniju Francuskog radija, Njemački simfonijski orkestar iz Berlina i Budimpeštanski festivalski orkestar. Samo u ovoj sezoni ostvario je suradnje s Filharmonijom Monte Carla i Jukka-Pekkom Sarasteom, Ruskim nacionalnim orkestrom i Mihailom Pletnjovim, Simfonijskim orkestrom iz Aarhusa, Budimpeštanskim radijskim orkestrom, Orkestrom Pomeriggi Musicali uz Mischu Maiskog i dr.
U Majstorski ciklus vraća se kako bi, kao dirigent i kao solist, predvodio program u koji nas uvodi čarobna uvertira San ljetne noći, koju je Felix Mendelssohn-Bartholdy napisao kao sedamnaestogodišnjak, nepogrešivo, maštovitom orkestracijom, dočaravajući vilinsku prozračnost.
U središtu programa su dva djela za violinu i orkestar. Svoj glasoviti Violinski koncert u e-molu Mendelssohn je napisao u suradnji s koncertnim majstorom Orkestra lajpciškog Gewandhausa, Ferdinandom Davidom, pa sadrži mnoge novosti za ono doba, poput nastupa solističkog instrumenta odmah na početku ili melodijske i harmonijske povezanosti triju stavaka. Riječ je o jednom od središnjih djela violinističkog repertoara čiji se golemi utjecaj na skladatelje romantizma počeo ostvarivati već nakon praizvedbe 1845. godine.
Drugo djelo za violinu i orkestar nosi naslov Nježni vjetar Elizija, a autorica mu je ruska skladateljica Olga Rayeva. Napisala ga je 2018. godine, a nakon praizvedbe u Moskvi dvije godine poslije, kritičar Sergey Biryukov zapisao je da nas djelo podsjeća kako „ljepota vlada na površini svijeta, ali u mračnom, skrivenom bezdanu vrije lava koja će jednog dana izbrisati idilu na površini zemlje“.
Za zaključak – Prva simfonija, Klasična, Sergeja Prokofjeva. Jedno od svojih najizvođenijih djela Prokofjev je napisao kao svojevrsnu vježbu iz skladanja bez pristupa klaviru, reinterpretirajući klasične stilove Josepha Haydna i Wolfganga Amadeusa Mozarta.
Ulaznice po cijeni od 40 i 60 kuna dostupne su preko mrežnih stranica lisinski.hr i ulaznice.hr ili na blagajni dvorane Lisinski.
Umirovljenicima, učenicima, studentima i skupnim posjetima (više od 15 ulaznica) odobravat će se popust od 40 %, a osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, popust od 50 %. Pretplatnici Majstorskog ciklusa i ciklusa Kanconijer iz sezone 2019./2020., prema evidenciji pretplatnika, moći će ostvariti 25 % popusta.
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je 7. travnja Odluku o prestanku važenja Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja.
Jedna od bitnih epidemioloških mjera kojom se značajno smanjuje prijenos virusa u populaciji je nošenje zaštitnih maski za lice, stoga Stožer civilne zaštite RH preporuča njihovo korištenje posjetiteljima svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru. Preporuka korištenja maski na okupljanjima u zatvorenom prostoru sadržana je u Odluci o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice i nije obveza nego ovisi o individualnoj procjeni i odgovornosti pojedinca.
Izravni prijenos na Trećem programu Hrvatskoga radija.